POT o promocji turystycznej Polski w najbliższych latach

Poprawa konkurencyjności za granicą i stworzenie sprawnego systemuinformacji turystycznej - to jedne z głównych założeń strategiiturystycznej Polski na lata 2008-2015, przygotowanej przez PolskąOrganizację Turystyczną.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresieturystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.

Jak poinformował na piątkowej konferencji prezes POT RafałSzmytke, po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działaniazarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacjiturystycznych i branży turystycznej.

Podkreślił, że pomoże to w rozwiązaniu problemu związanego zbrakiem środków na promocję. "Mamy szansę połączyć środki napromocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dziękiczemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory" -zaznaczył prezes.

Z dokumentu wynika, że w ostatnich latach pozycja Polski namiędzynarodowym rynku turystycznym znacznie się pogorszyła, główniez powodu spadku liczby przyjazdów turystów z krajów sąsiednich (wostatnich latach największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy,Białorusi i Rosji). Udział Polski w międzynarodowych podróżachturystyczno-wypoczynkowych w Europie w 2007 r. wynosił 1,1proc.

W opinii wiceprezesa POT Bartłomieja Walasa, głównym problememPolski jest to, że ten kierunek nie jest modny. W naszym kraju jestmało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdupotencjalnych turystów.

Jego zdaniem, należy skupić się przede wszystkim na tworzeniu iwzmacnianiu wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnegodla turystów.

Prezes POT zapewnił, że podejmuje ona działania, mające na celupromocję Polski. Podkreślił, że przyczynia się do tego m.in.otwieranie ośrodków informacji turystycznej za granicą. Ostatniataka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.

Prezes powiedział, że w kwietniu br. rozpoczął się polski rok wIzraelu. Ma nadzieję, że emitowane tam spoty reklamowe pomogą wzmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym naszkraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem. "Staramy siępokazać Polskę nowoczesną, atrakcyjną" - podkreślił.

Budowę pozytywnego wizerunku Polski ma na celu również kampaniaw stacji CNN International. Dwa spoty promocyjne, emitowane naantenie CNN od 26 września do 14 grudnia, ukazują nasz kraj jakodynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów