W tych serwisach szukamy informacji o powodzi. WP i Onet na czele, wysoko witryny o Wrocławiu

Po wybuchu powodzi portale informacyjne zanotowały duże wzrosty odwiedzalności. Wśród tych ogólnokrajowych liderem jest WP.pl przez Onetem i Interią, zaś w grupie tych z newsami regionalnymi i lokalnymi na czele jest Onet, a w czołowej dziesiątce znalazły się trzy serwisy o Wrocławiu. Ogromy wzrost liczby użytkowników osiągnął TuWroclaw.pl - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
W tych serwisach szukamy informacji o powodzi. WP i Onet na czele, wysoko witryny o Wrocławiu

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl od soboty 14 września do wtorku 17 września serwisy informacyjne o profilu ogólnokrajowym (czyli bez tych regionalnych, lokalnych i o pogodzie) odwiedziło 14 mln użytkowników, czyli 47,15 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził w nich średnio 22 minuty i 57 sekund.

Od weekendu dominującym tematem w polskich mediach jest powódź, która dotknęła głównie miejscowości z województwa opolskiego i dolnośląskiego. Tydzień wcześniej, czyli od 7 do 10 września, witryny informacyjne przyciągnęły 12,16 mln internautów (co dało 41,31 proc. zasięgu), przeciętnie na 18 minut i 44 sekundy.

Tym samym tydzień do tygodnia liczba ich użytkowników poszła w górę o 1,74 mln (14,2 proc.), a średni czas korzystania o 4 minuty i 13 sekund (22,5 proc.).

WP.pl przed Onetem i Interią

Najpopularniejszym portalem informacyjnym w minionych dniach była WP.pl, której część z informacjami publicystyką ogólnokrajową w wersji przeglądarkowej od 14 do 17 września przyciągnęła 6,52 mln internautów, każdego przeciętnie na 10 minut i 17 sekund. Prawie pół miliona internautów mniej zanotowała analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska), na której każdy z 5,93 mln odwiedzający spędził średnio 7 minut i 35 sekund.

Niżej w rankingu są analogiczne działy innych portali horyzontalnej. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taka sekcja zanotowała 4,49 mln użytkowników oraz 7 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 3,98 mln internautów oraz 8 minut i 2 sekundy średniego czasu.

Portal TVN24 wyraźnie wyprzedził witrynę Polsat News (zanotowała 2,52 mln użytkowników oraz 3 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego), zaś wśród witryn nadawców radiowych liderem było RMF24.pl z 3,05 mln użytkowników oraz 3 minutami i 24 sekundami średniego czasu korzystania, daleko nad sekcją informacyjno-publicystyczną portalu Radia ZET (1,7 mln odwiedzających i 54 sekundy przeciętnego czasu).

grafika

Tydzień do tygodnia prawie wszystkie serwisy informacyjno-publicystyczne zanotowały duże wzrosty odwiedzalności. Na WP.pl taka sekcja zyskała 1,8 mln użytkowników (38,1 proc.) oraz 2 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (29,1 proc.), na Onecie - 579,8 tys. internautów (10,8 proc.) przy spadku średniego czasu o minutę i 40 sekund.

W analogicznym dziale Interii liczba odwiedzających poszła w górę o 1,18 mln (35,7 proc.), a na TVN24.pl - o 1,63 mln (69,4 proc.). Jako jedyna w rankingu spadek w tej statystyce zanotowała witryna Polsat News, na której ubyło 434,2 tys. internautów (to 14,7 proc. w dół).

grafika

Onet i Wyborocza.pl przed Naszym Miastem

W kategorii informacji regionalnych i lokalnych zdecydowanie na czele był Onet, którego część z takimi newsami w dniach 14-17 września odwiedziło 4,92 mln internautów (16,57 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 5 sekund.

Ponad 2 mln użytkowników zanotowały trzy inne witryny. Część regionalno-lokalna na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) przyciągnęła 2,46 mln internautów, każdego przeciętnie na 2 minuty i 10 sekund. Na Naszym Mieście (Polska Press), gdzie dominują takie treści, analogiczna część miała 2,3 mln użytkowników oraz minutę i 57 sekund średniego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 2,2 mln odwiedzających oraz 2 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu.

W drugiej części rankingu są trzy serwisy dotyczące Wrocławia. Portal „Gazety Wrocławskiej” (Polska Press) odwiedziło 758,5 tys. internautów, spędzając średnio po 6 minut i 11 sekund. TuWroclaw.pl zanotował 615,6 tys. użytkowników oraz 2 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Wroclaw.pl, oficjalny serwis urzędu miasta - 567 tys. odwiedzających oraz 3 minuty i 50 sekund średniego czasu.

Wszystkie witryny z tej kategorii przyciągnęły 12,13 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 minut i 29 sekund. W porównaniu do dni 7-10 września liczba odwiedzających zwiększyła się o 2,11 mln (czyli 21 proc.), a średni czas korzystania - o 2 minuty i 58 sekund (65,7 proc.).

grafika

W części regionalno-lokalnej Onetu tydzień do tygodnia liczba użytkowników poszła w górę aż o 1,9 mln (czyli 62,9 proc., a średni czasu spędzony przez każdego o 3 minuty i 17 sekund (86,4 proc.). Dzięki temu portal znacząco zwiększył przewagę nad analogiczną sekcją Wyborcza.pl (zyskała 603,6 tys. internautów i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania) i Naszym Miastem (w górę o 324 tys. użytkowników i 10 sekund przeciętnego czasu).

Procentowo zdecydowanie najwięcej zyskał TuWroclaw.pl. Liczba internautów w serwisie poszybowała z 44,4 do 615,6 tys., a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z minuty i 10 sekund do 2 minut i 44 sekund.

Podwoiła się natomiast odwiedzalność portalu „Gazety Wrocławskiej”. Witryna zyskała 373,2 tys. użytkowników (96,7 proc.) oraz 3 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania (139,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online