W niedzielę, 17 marca 2019 roku odbył się pierwszy wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1, w którym wystąpił Robert Kubicy (tym samym polski kierowca powrócił do rywalizacji po ponad 8 latach przerwy).
Cały wyścig Grand Prix Australii transmitował Eleven Sports 1, który jest oficjalnym nadawcą tej dyscypliny w naszym kraju. Średnia widownia tej relacji wyniosła 215 tys. osób, co przełożyło się na 7,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 11,80 proc. w grupie 16-49 i 9,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Przynajmniej przez 1 minutę transmisję obejrzało 322 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 138 tys., a w 16-59 - 198 tys.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/robert-kubica-w-formula-1-jako-kierowca-williams-racing-orlen-w-kwietniu-zacznie-to-reklamowac,7171108777990273a ##

Tuż przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu Formuły 1 sublicencję do transmitowania sportowej imprezy nabyła Telewizja Polska, która w TVP Sport może pokazywać wyścigi od 45. minuty. Niedzielne zmagania kierowców na antenie tej stacji śledziło 186 tys. osób (RCH - 931 tys. widzów). Przełożyło się to na 5,12 proc. udziału w 4+, 6,29 proc. w 16-49 oraz 5,27 proc. w 16-59.
Kanały Eleven Sports 1 i TVP Sport w czasie relacjonowania wyścigu Grand Prix Australii zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce w rynku oglądalności wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 Eleven Sports 1 był liderem całego rynku, a TVP Sport zajął miejsce trzecie.

Robert Kubica w tegorocznym Grand Prix Australii zajął 17. miejsce. Kolejne zawody Formuły 1 odbędą się pod koniec marca w Bahrajnie.











