W ramach operacji Frantic 7 samoloty amerykańskie 18 września 1944 roku zrzuciły nad Warszawą środki wsparcia dla powstańców. W akcji uczestniczyło 107 samolotów B-17, była to największa operacja zrzutowa w czasie Frantic 7.
Animowany spot przygotowany na zlecenie PFN podkreśla, że przez 63 dni Powstania Warszawskiego Polacy walczyli głównie o własnych siłach, otrzymując jedynie niewielkie wsparcie z akcji zrzutowych organizowanych przez aliantów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mike-tyson-o-powstaniu-warszawskim-foodcare-krytykowany-za-ten-spot-tyson-skazany-za-gwalt,7171412368758913a ##

- Celem naszej kampanii jest pokazanie opinii międzynarodowej, szczególnie tej w Stanach Zjednoczonych, że polska armia, wypełniając sojuszniczy obowiązek wobec aliantów, walczyła nie tylko na wszystkich frontach; również w kraju trwał zażarty opór przed niemieckim okupantem. Zdajemy sobie sprawę, że opowiadanie o polskiej historii tym, którzy jej nie znają, musi być przeprowadzone tak, aby pobudzić emocje odbiorcy i zainteresować opowieścią - tłumaczy Robert Lubański, członek zarządu Polskiej Fundacji Narodowej.
- Takim ciekawym wątkiem w opowiadanej przez nas historii Powstania Warszawskiego jest operacja Frantic 7, największa, najbardziej spektakularna operacja zrzutów z pomocą dla walczącej Warszawy - dodaje.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/filip-rdesinski-prezesem-polskiej-fundacji-narodowej-odszedl-maciej-swirski,7171421527811713a ##

Kampania oprócz spotu obejmuje serwis internetowy 1944uprising.com (zawierający m.in. historię operacji Frantic 7, relacje świadków, w tym wspomnienia gen. Tadeusza Bora Komorowskiego, oraz koloryzowane zdjęcia z Powstania Warszawskiego), a także działania w social media oraz w wybranych polskich i zagranicznych mediach tradycyjnych (m.in: CNN, BBC, France24, „The New York Times”, WP, Onet, „Wprost”, „Do Rzeczy”).
Produkcją spotu zajęło się studio kreatywne Tengent.











