O główną nagrodę walczyło w sumie 88 projektów w 28 kategoriach: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych. Lista zwycięzców Konkursu Złote Spinacze 2012:
KATEGORIE GŁÓWNE: 1. PR Korporacyjny – Centrum Prasowe SWPS – Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej 2. PR Produktu - „Suchenoce. Śpijcie spokojnie z DryNites” – Havas PR Warsaw 3. Kampania Edukacyjna – Polka w ciąży – Headlines Porter Novelli 4. Komunikacja Antykryzysowa lub Komunikacja Kryzysowa – Squat Elba – On Board Public Relations 5. Public Affairs & Lobbying – Polski Związek Firm Deweloperskich: wyzwania wizerunkowe dla sektora mieszkaniowego – Publicon 6. Kampania społeczna – Nie czytasz? Nie idę z tobą do łóżka! – Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy 7. Komunikacja wewnętrzna – Do szczęścia tylko jeden gar – Akademia Warzenia Grupy Żywiec – Grupa Żywiec S.A. 8. Event Komercyjny – Poznań Traffic Race - Dobocom Public Relations 9. Event Społeczny - Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro” – Monday PR i Stowarzyszenie "Nadzieja na Euro" 10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy – "Lalki w ogniu. Opowieści z Indii". Premiera książki – Go Culture 11. CSR- Każdy pluszak to historia – Telma Group Communications 12. PR Miejsca, Miasta lub Regionu – Przyjaciele Stadionu Miejskiego w Poznaniu, EURO POZNAŃ 2012 13. Social Media – "Seks to Zdrowie" – fanpage na Facebooku – Polpharma 14. Business-to-Business PR – 194 metry bliżej natury - Advanced Public Relations 15. PR Finansowy i Relacje Inwestorskie – Centrum Medyczne ENEL-MED wchodzi na GPW. Uzdrowimy Twoje Finanse – Havas PR Warsaw 16. Sektor publiczny – Pro100doPrezydencji. Forum – Citybell Consulting KATEGORIE SPECJALNE: 1. Efektywność – Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” koalicji Partnerstwo dla Zdrowia – Danone w imieniu Partnerstwa dla Zdrowia- koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka 2. Kreatywność – Dulux Let`s Colour. Pociąg do koloru - Havas PR Warsaw SEKTORY: 1. Technologia, IT, Telekomunikacja – Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie – Fundacja Allegro All for Planet 2. Finanse – Noble Bank - lider rynku private banking w Polsce - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Noble Bank 3. Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne) – Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego – Polpharma 4. Uroda – Dove rozpieszcza blogosferę! – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i Unilever Polska 5. Sektor Spożywczy – Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” koalicji Partnerstwo dla Zdrowia – Danone w imieniu Partnerstwa dla Zdrowia- koalicji firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka 6. Media i Styl Życia – Szaleństwo Zakupów InStyle – Magazyn InStyle oraz faceADDICTED 7. Kultura - "Lalki w ogniu. Opowieści z Indii". Premiera książki – Go Culture 8. Sport, Turystyka, Rekreacja - Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro” – Monday PR i Stowarzyszenie "Nadzieja na Euro" 9. Nieruchomości i Budownictwo - 194 metry bliżej natury - Advanced Public Relations 10. Przemysł, Transport, Logistyka – Kampania społeczna „Niska emisja – Wysokie ryzyko” – Imago Public Relations.












