„Pozory mylą, dowód nie” - pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej[1].
Policyjne statystyki mówią same za siebie. W ramach działań profilaktycznych w 2011 roku policjanci służby prewencyjnej w całej Polsce ujawnili 15 285 małoletnich znajdujących się pod wpływem alkoholu. Byli oni także częstymi sprawcami czynów karalnych popełnianych po alkoholu - w ubiegłym roku odnotowano łącznie 2 395 przypadków. To jednak dorośli są najczęściej odpowiedzialni za to, że nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu. Dlatego to przede wszystkim do nich kierowany jest główny przekaz kampanii[2].

Firma Lidl poprzez wsparcie kampanii chce uczulić swoich pracowników na problem sprzedaży alkoholu nieletnim oraz wynikające z tego konsekwencje społeczne i prawne. Od 24 września we wszystkich sklepach sieci zawisną plakaty kampanii, a do wszystkich pracowników sklepów trafią ulotki informacyjne oraz filmy szkoleniowe. Lidl Polska, docierając do bardzo dużej grupy klientów w kraju, stawia na jasny przekaz: Pozory mylą, dowód nie.
[1] http://www.pozorymyla.pl/ [12.09.2012 r.]
[2] http://www.pozorymyla.pl/ [12.09.2012 r.]











