Młodzi kreatywni bardziej niż pieniądze cenią rozwój, boją się wypalenia
Uczestnicy badania bardziej niż materialne benefity w pracy, cenią sobie możliwość możliwość rozwoju zawodowego (75% wskazań), różnorodność wykonywanych zadań (66% wskazań) i możliwość realizacji pasji (54% wskazań). Zarobki wskazało jedynie 40% badanych. Ponadto młodzi kreatywni doceniają w pracy autonomię (34%), prestiż i nagrody (28%) czy rozpoznawalną markę firmy (21%). Dużo mniej istotne z ich punktu widzenia są bezpieczeństwo zatrudnienia (13%) i jasna droga awansu (11%).
- Indywidualny rozwój jest znacznie ważniejszy niż obiektywny sukces mierzony stanowiskiem. Innymi słowy nie marzą o tym, żeby w krótkim czasie zostać dyrektorem z ciepłą posadą i dużym wynagrodzeniem, ale żeby nauczyć się czegoś, co ich wzbogaci i robić rzeczy, które mają wartość - podsumowują autorzy badania.

Aż 60% młodych pracowników branży kreatywnej najbardziej boi wypalenia zawodowego. Spore obawy wiążą także z pracą pod presją czasu (53% wskazań), po godzinach (37%) oraz bezpośrednim kontaktem z klientem (30%).
- Zachowanie radości z pracy jest nawet ważniejsze niż satysfakcja finansowa. Młodzi kreatywni z głową pełną pomysłów oraz gotowością do pełnego zaangażowania często przeżywają duże rozczarowanie, że ich pomysły są spychane na drugi plan na rzecz decyzji ściśle biznesowych – komentują wyniki autorzy raportu.

Talent i pasja ciągle w cenie
Listę dziesięciu najbardziej pożądanych wśród pracodawców kompetencji na rynku pracy otwiera talent, pasja i zaangażowanie pracownika (41% wskazań). 35% badanych szuka w młodych kandydatach do pracy kreatywności (35% wskazań), dla 30% ważne jest myślenie strategiczne. Najmniej istotne dla pracodawców są specjalistyczne umiejętności i wielozadaniowość przyszłego pracownika (odpowiednio 8% i 6% odpowiedzi).
Autorzy raportu wskazują na istotną rolę wzajemnego zrozumienia motywacji – zarówno wśród młodych kreatywnych pracowników, jak i zatrudniających ich pracodawców.

- Jeżeli pracodawca jest bez ściemy i nie będzie dawał pustych obietnic, czy prowadził z nimi gierek to młodzi odpłacą tym samym. I prawdziwie się zaangażują. Pod warunkiem, że wyzwanie będzie miało sens. Młodym trudno jest bowiem zaangażować się w powtarzalne, nudne zdania bez wyraźnego celu i sensu - czytamy we wnioskach z badania SAR.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pensje-w-branzy-reklamowej-ile-zarabia-sie-w-agencjach-reklamowych-i-domach-mediowych-13-tys-zl-dla-account-directora-11-tys-zl-dla-senior-copywritera-i-art-directora-analiza ##
Raport o młodych pracownikach branży kreatywnej „Co nie styka z młodymi w branży?” objął uczestników i pracodawców, biorących udział w konkursach kreatywnych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR – See&Say i Young Creatives. Został przygotowany przez ośrodek badawczy Królicza Nora.











