Dzięki kampanii chcemy uświadomić przedsiębiorcom, że zbliżające się święta są doskonałą okazją do zwiększenia wsparcia finansowego pracowników. Jak pokazują badania[1] blisko
30% pracowników jest niezadowolonych z prezentów, jakie otrzymują od pracodawcy na Boże Narodzenie, a zbyt niska kwota podarunku jest najczęściej wymienianym przez nich argumentem - 48% ankietowanych.
Święta Bożego Narodzenia są najbardziej wyczekiwanym okresem w ciągu roku – niestety również najbardziej kosztownym w portfelach Polaków. Średni koszt organizacji świąt w polskiej rodzinie wynosi 1200 zł[2], a minimalne wynagrodzenie to 2250 zł brutto[3]. Fakt, że 96% wynagrodzenia przeznaczamy na konsumpcję[4] jasno wskazuje, że na same święta pozostaje niewiele. Nie pomaga tu również “wsparcie” finansowe, które otrzymują pracownicy od pracodawcy na święta. Średnia wartość podarunku firmowego to około 400 zł[5], co okazuje się niewystarczające.

…”Jako firma specjalizująca się w świadczeniach pozapłacowych śledzimy trendy rynkowe i oczekiwania pracowników od wielu lat. Podarunki świąteczne są benefitem, na który liczą wszyscy pracownicy. Podarunek od pracodawcy powinien mieć formę podziękowania za pracę i zaangażowanie, ale też powinien być atrakcyjny pod kątem wartości. W przeciwnym razie nie spełni swojej roli – powiedziała Sylwia Bilska, General Manager w Edenred Polska.
Aby zwiększyć wartość podarunków świątecznych pracodawcy mogą skorzystać z rozwiązań prawnych w obszarze ZFŚS. Są to m.in. oszczędności w PIT do 1000 zł rocznie na pracownika, o ile pracodawcy wybiorą świadczenie pieniężne lub rzeczowe (art.21 ust. 1 pkt 67 Ustawy o PIT) jak również w oparciu o wyższe od 1 sierpnia 2019r. odpisy składek na fundusz (o 3,4% w stosunku do I połowy 2019) pracodawcy zyskają kilkadziesiąt złotych dodatkowych środków, które mogą przeznaczyć na hojniejsze podarunki.

Więcej informacji na kartypodarunkowe.edenred.pl
***
O Edenred
Edenred, światowy lider rozwiązań płatniczych, łączy 830.000 klientów korporacyjnych, 47 milionów użytkowników i 1,7 milionów partnerów afiliacyjnych w 46 krajach. Dzięki globalnej platformie technologicznej Grupa Edenred zarządzała w 2018 roku 2,5 miliardami transakcji, głównie za pośrednictwem aplikacji mobilnych, platform internetowych i kart przedpłaconych, generując ponad 28 miliardów Euro obrotu.
8.500 pracowników Edenred przyczynia się do:
- podnoszenia jakości życia osób korzystających z rozwiązań Edenred,
- zwiększania efektywności firm
- zwiększania przychodów partnerów afiliacyjnych.
Edenred oferuje rozwiązania w ramach trzech linii biznesowych:
- świadczenia pracownicze,
- fleet & mobility: paliwo, opłaty drogowe i podróże służbowe

- rozwiązania uzupełniające wraz z płatnościami korporacyjnymi, nagradzanie oraz programy motywacyjne, publiczne programy społeczne.
Grupa Edenred jest notowana na paryskiej giełdzie i zawiera następujące indeksy: CAC Next 20, FTSE4Good, DJSI Europe i MSCI Europe.
Edenred w Polsce działa od ponad 20 lat. Misją Spółki jest zapewnienie kompleksowych i efektywnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów, stawiając sobie ten sam cel: satysfakcja i przyjemne codzienne życie.
Edenred Polska dostarcza bezkonkurencyjne produkty i usługi oraz szybki i niezawodny serwis w obszarach:
· motywacji i aangażowania pracowników,
· budowania lojalności w biznesie i zwiększania sprzedaży na rynku B2B2C.
Więcej informacji na: www.edenred.pl
Loga oraz inne znaki towarowe wymienione i zawarte w niniejszym komunikacie prasowym stanowią zastrzeżone znaki towarowe Edenred S.A, jej jednostek zależnych lub podmiotów trzecich. Nie mogą być wykorzystywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody ich właścicieli.

[1] ICAN Institute, Podarunki dla pracowników, 2019r.
[2] Zwyczaje i wydatki świąteczne Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor. 2018r.
[3] Dane GUS 2019r.
[4] Dane GUS 2018r.
[5] ICAN Institute, Podarunki dla pracowników, 2019r.











