SE.pl zasięgowo przed Fakt.pl - w górę Wyborcza.biz i Forsal.pl (serwisy dzienników)

Portal „Super Expressu” SE.pl pod względem zasięgu wyprzedził witrynę „Faktu”, która zanotowała jednak zdecydowanie najwięcej odsłon. Liderem zasięgowym jest Wyborcza.pl, w skali roku spore wzrosty osiągnęły Wyborcza.biz i Forsal.pl, a spadek zanotował Dziennik.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W maju br. portal Wyborcza.pl (Agora) odwiedziło 6,42 mln realnych użytkowników, czyli 23,47 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 60,92 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 10 minut i 5 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Wyborcza.pl i w pozostałych serwisach związanych z „Gazetą Wyborczą” od czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści. Na koniec ub.r. korzystało z niego 133 tys. użytkowników., a w ogłoszonej właśnie strategii rozwoju Agora planuje, że w 2022 roku będzie ich 327 tys.

Po ponad 6 mln użytkowników miały w zeszłym miesiącu jeszcze dwa serwisy gazet ogólnopolskich: SE.pl (ZPR Media) zanotował 6,34 mln, a Fakt.pl (Grupa Onet-RAS Polska) - 6,13 mln. Ten drugi miał ponad dwa razy więcej odsłon od pierwszego (43,54 mln wobec 104,29 mln) oraz ponad trzykrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (17 minut i 38 sekund wobec 4 minut i 43 sekund).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-kwiecien-2018-fakt-liderem,7171443241805953a ##

Z „Gazetą Wyborczą” jest jeszcze związany serwis gospodarczy Wyborcza.biz, który w minionym miesiącu zanotował 1,19 mln użytkowników i 2,37 mln odsłon. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) udostępnia swoje treści w trzech witrynach: ogólnotematycznym Dziennik.pl (w maju miał 1,83 mln użytkowników i 11,88 mln odsłon) oraz mających profil gospodarczo-prawny Gazetaprawna.pl (2,43 mln użytkowników i 7,35 mln odsłon) oraz Forsal.pl (663,6 tys. użytkowników i 2,7 mln odsłon).

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował prawie 3 mln użytkowników i 11,2 mln odsłon, witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) -  502,4 tys. użytkowników i 3,91 mln odsłon, natomiast serwis „Parkietu” (Gremi Media) - 166,8 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon. We wszystkich tych serwisach działają systemy płatnego dostępu do treści.

Z witryny „Pulsu Biznesu” odwiedzający korzystał średnio przez 22 minuty, a z serwisu „Parkietu” - 13 minut i 28 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-onet-rasp-znow-przed-wirtualna-polska-w-dol-interia-gemius-pbi-z-maja,7171439535114369a ##

grafika

Tylko na komputerach Wyborcza.pl miała większą przewagę zasięgową nad SE.pl i Fakt.pl. Portal „Gazety Wyborczej” odwiedziło 3,49 mln realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 29,43 mln odsłon i spędzili w nim przeciętnie po 10 minut i 14 sekund.

Witryna „Super Expressu” zanotowała 3,03 mln użytkowników, 15,93 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a serwis „Faktu” - 2,8 mln użytkowników, 37,69 mln odsłon oraz 14 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Na PB.pl przeciętny użytkownik spędził 31 minut i 14 sekund, a na Parkiet.com - 16 minut i 55 sekund.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach liderem we wszystkich wskaźnikach jest Fakt.pl. W zeszłym miesiącu witrynę odwiedziło 4,21 mln użytkowników. Wykonali w niej 66,59 mln odsłon i spędzili tam średnio po 15 minut i 15 sekund.

Portal „Super Expressu” przy 4,3 mln użytkowników miał 27,61 mln odsłon oraz 4 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Wyborcza.pl zanotowała 4,18 mln użytkowników, 31,49 mln odsłon oraz 6 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast po ponad milion internautów odwiedziło Przeglądsportowy.pl (1,62 mln), Rp.pl (1,49 mln), Gazetaprawna.pl (1,28 mln) oraz Dziennik.pl (1,12 mln).

grafika

Wyborcza.pl w skali roku zyskała 1,31 pkt proc. zasięgu (to 5,9 proc. w górę), natomiast straciła 5,84 mln odsłon oraz półtorej minuty średniego czas korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 8,7 i 12,9 proc. w dół).

Portal „Super Expressu” osiągnął wzrosty o 2,46 pkt proc. zasięgu i 5,99 mln odsłon (czyli o 11,9 i 15,9 proc.). Dzięki temu wyprzedził pod względem zasięgu Fakt.pl, który zanotował spadek o 0,46 pkt proc. (czyli 2 proc.). Jednocześnie Fakt.pl miał o 2,31 mln odsłon więcej niż przed rokiem (to 2,3 proc. w gorę).

Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,34 pkt proc. (a więc 13,9 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 5,39 mln i średniego czasu korzystania o 2 minuty i 53 sekundy (to 32,5 i 43,9 proc. w dół). W przypadku Dziennik.pl zasięg zmalał o 0,36 pkt proc., liczba odsłon - o 2,11 mln, a przeciętny czas korzystania - o 36 sekund (to odpowiednio 5,1, 15,1 i 11,4 proc. w dół). Z kolei Parkiet.com z jednej strony zyskał 0,27 pkt proc. zasięgu (79,4 proc. w górę), ale z drugiej stracił 333,4 tys. odsłon oraz 28 minut i 12 sekund średniego czasu korzystani (to 15,3 i 57,4 proc. w dół).

Forsal.pl osiągnął wzrosty o 0,52 pkt proc. zasięgu i 114,3 tys. odsłon (27,4 i 4,4 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 27 sekund (czyli 27,4 proc.). Natomiast Wyborcza.pl zyskała 0,9 pkt proc. zasięgu i 297,5 tys. odsłon (26,2 i 14,4 proc. w górę) przy spadku średniego czasu o 11 sekund (czyli 13,1 proc.), a Polskatimes.pl zyskała 0,13 pkt proc. zasięgu i 1,36 mln odsłon (4,4 i 53,8 proc. w górę) przy minimalnym skróceniu przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Fakt.pl i Wyborcza.pl notowały w minionym miesiącu zdecydowanie najwyższe średnie liczby użytkowników w ciągu dnia. Pierwszy portal miał ich 746,4 tys. (w tym 293,7 tys. na komputerach i 479,6 tys. na smartfonach i tabletach), a drugi - 734,6 tys. (392,3 tys. na komputerach i 385,7 tys. w mobile’u).

Serwis „Super Expressu” przeciętnie odwiedzało w ciągu dnia 495,9 tys. internautów, a Przegladsportowy.pl - 300,5 tys.

grafika

Oprócz Dziennik.pl wszystkie serwisy z zestawienia w skali roku osiągnęły spore wzrosty średniej liczby dziennej użytkowników. Fakt.pl zyskał więcej użytkowników (wzrost z 682,4 do 746,4 tys.) niż Wyborcza.pl (w górę z 683,6 tys. do 734,6 tys.), dzięki czemu wyprzedził ją. W dalszej części listy Dziennik.pl przesunął się o miejsce w dół.

Większość serwisów zyskała dużo użytkowników na smartfonach i tabletach: Fakt.pl osiągnął wzrost z 329 do 479,6 tys., a SE.pl - ze 178,7 do 299,3 tys. Za to na komputerach ten pierwszy portal zanotował spadek z 377,8 do 293,7 tys. użytkowników, a Wyborcza.pl - z 422,8 do 392,3 tys.

Zaznaczmy, że w badaniu Gemius/PBI w maju ub.r. łączna liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,4 mln (z czego 23,6 mln korzystało z sieci na komputerach, 20,8 mln - na smartfonach i tabletach), a w maju br. - też na 27,4 mln (przy czym 23,4 mln na komputerach, a 22 mln na smartfonach i tabletach).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"