Najwięcej kibiców piłki nożnej na Facebooku pochodzi z Brazylii - 53,8 miliona. Drugie pod tym względem są USA (48,9 mln), gdzie większość fanów soccera to ludzie młodzi - w wieku 18-24 lata (35 proc.) i 25-34 lata (25 proc.). Są oni zdecydowanie bardziej aktywni od pozostałych członków społecznościowego portalu: częściej wysyłają wiadomości oraz umieszczają zdjęcia, materiały wideo, aktualizacje statusu i komentarze.
W trakcie jednego z odbywających się w marcu br. spotkań piłki nożnej kibice zza oceanu 16,8 miliona razy podjęli na Facebooku różnego rodzaju aktywności powiązane właśnie z tym meczem (posty, polubienia, komentarze, udostępnienia), z czego 89 proc. za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Większość z nich miała miejsce w najważniejszych momentach, takich jak początek meczu oraz po każdym strzelonym golu.












