W kwietniowym sondażu CBOS negatywną opinię o Telewizji Polskiej wyraziło 45 proc. respondentów. To o 2 pkt proc. więcej niż w badaniu zrealizowanym rok wcześniej. Natomiast odsetek ankietowanych pozytywnie oceniających TVP zmalał przez rok z 40 do 39 proc., a tych niemających sprecyzowanej opinii o nadawcy - z 17 do 16 proc.
Pogorszyły się oceny TVN i Polsatu
TVP jako jedyny z głównych nadawców zbiera więcej krytycznych niż korzystnych opinii, ale przez ostatni rok mocniej pogorszyły się oceny TVN i Polsatu. W przypadku tego pierwszego nadawcy udział negatywnych opinii poszedł w górę z 19 do 25 proc., a pozytywnych zmalał z 61 do 52 proc.
Polsat obecnie na plus ocenia 66 proc. Polaków (przed rokiem było to 72 proc.), a na minus - 11 proc., o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/awanse-polsat-news-wydarzenia-andrzej-zak-ewa-jaroslawa,7169646277629569a ##

Radio Maryja z gorszymi ocenami od Polskiego Radia
Z czołowych stacji i nadawców radiowych najlepsze opinie zbiera RMF FM - 57 proc. pozytywnych (o 3 pkt proc. mniej niż w ub.r.) i tylko 6 proc. negatywnych (wobec 5 proc. przed rokiem). W przypadku Radia ZET odsetek ocen dodatnich zmalał z 52 do 51 proc., a ujemnych wzrósł z 6 do 8 proc.
Dużo gorzej oceniane są Polskie Radio i Radio Maryja. O publicznym nadawcy pozytywnie wyraża się niezmiennie 31 proc. respondentów, a udział tych z krytycznymi opiniami zwiększył się z 24 do 26 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tv-trwam-emisja-o-tadeusz-rydzyk-datki-nadawca-fundacja-lux-veritatis,7169644326262401a ##
W przypadku Radia Maryja proporcje są najbardziej niekorzystne. Odsetek pozytywnych ocen tak jak przed rokiem wyniósł 19 proc., a negatywnych wzrósł z 29 do 32 proc. Radio Maryja jest najmniej znaną z analizowanych marek - opinii o stacji nie ma około połowy ankietowanych (w br. 49 proc., a przed rokiem 52 proc.).

Tegoroczny sondaż został zrealizowany przez CBOS od 11 do 20 kwietnia na reprezentatywnej grupie 1081 Polaków. Respondenci sami wybierali formę badania: wywiad bezpośredni (CATI), telefoniczny (CAPI) lub ankieta internetowa (CAWI).











