Predator Games powraca we wrześniu

Predator Games, największy turniej esportowy dla szkół w Europie, wraca z nowym sezonem i jeszcze większym rozmachem. Projekt, realizowany pod honorowym patronatem Ministra Edukacji, łączy emocjonującą rywalizację w grach komputerowych z edukacją, rozwojem kompetencji przyszłości i świadomym korzystaniem z nowych technologii.

Materiał partnera
Materiał partnera
Udostępnij artykuł:
Predator Games powraca we wrześniu

Trzy sezony, tysiące uczestników, jedna misja

Predator Games ma za sobą już dwa pełne sezony oraz sezon zero, który był pilotażem badającym potencjał esportu w szkołach. Z roku na rok projekt dynamicznie się rozwija – tylko w ostatniej edycji w systemie Predator Games zarejestrowało się ponad 33 000 uczestników, reprezentujących szkoły podstawowe i średnie z całej Polski. Od pierwszego sezonu za realizację projektu odpowiada agencja WE!RE Fantasy. Projekt działa nieprzerwanie pod honorowym patronatem Ministra Edukacji, wspierając szkoły w łączeniu nowoczesnych form aktywności młodzieży z wartościową edukacją.

Misją Predator Games jest budowanie mostu komunikacyjnego między grającą młodzieżą a jej opiekunami - zarówno w szkole, jak i w domu. Chcemy pokazać, że esport w szkole to nie zagrożenie, lecz szansa - nowoczesne narzędzie do rozwijania kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, strategiczne myślenie, odporność psychiczna czy odpowiedzialność cyfrowa - podkreśla Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

- Dajemy przestrzeń młodym ludziom do rozwijania pasji, ale jednocześnie świadomie ukierunkowujemy ich zaangażowanie - tak, by nie ograniczało się wyłącznie do bezcelowego spędzania czasu przed komputerem - mówi z kolei Jeremi Rybak, Head of Marketing, Acer Polska. - Nie stawiamy też uczniów w jednym rzędzie z profesjonalistami. Tworzymy bezpieczne środowisko rywalizacji, które promuje równe szanse, edukację cyfrową i rozwój kompetencji przyszłości. Konsekwentnie rozwijamy Predator Games przebijając sezon w sezon kolejne rekordy oraz dostarczając kolejnym edycjom realnej wartości dla szkół, uczniów i ich opiekunów - podsumowuje.

Nowy sezon, nowy format

Tegoroczna edycja wprowadza innowacyjny, wieloetapowy format rozgrywek, w którym uczniowie będą walczyć o miejsce w wielkim finale. Rywalizacja rozpocznie się od etapu wojewódzkiego - do udziału będzie mogło przystąpić wiele drużyn z jednej szkoły. Najlepsze zespoły awansują do ogólnopolskich play-offów, a stamtąd - prosto na wielki finał LAN, który odbędzie się na scenie Predator Games.

Równe szanse i dopasowane tytuły

Predator Games dba o sprawiedliwą rywalizację - dlatego uczniowie zostają podzieleni na dwie grupy wiekowe: szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. Każda z nich gra w dedykowane tytuły, dopasowane do wieku i poziomu doświadczenia graczy. Uczniowie szkół podstawowych będą rywalizowali w tytułach takich jak: Fortnite, Rocket League i Szachy. Z kolei uczniowie szkół ponadpodstawowych w Teamfight Tactics, League of Legends, Counter-Strike 2, Fortnite oraz Szachy.

- Predator Games to dla nas coś więcej niż esportowy turniej – to inwestycja w młodych ludzi, ich rozwój i przyszłość. Wracamy. Więksi. Lepsi. I z nowymi grami. Z każdą edycją podnosimy poprzeczkę, bo wierzymy, że gry to potężne narzędzie edukacyjne, które może inspirować, integrować i kształtować kolejne pokolenia graczy i liderów. Już od pierwszej edycji wiedzieliśmy, że Predator Games ma ogromny potencjał. Skala, jaką projekt osiągnął w Polsce - i jakiej spodziewamy się w tym roku, nawet 100 000 uczniów z blisko 5 000 szkół - utwierdza nas w przekonaniu, że warto wspierać esport w szkołach - mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

Akademia Predator Games - misja edukacyjna trwa

Wraz z nową edycją turnieju startuje także Akademia Predator Games - kontynuacja edukacyjnej misji poprzednich sezonów. To przestrzeń dla uczniów, nauczycieli i rodziców, w której poruszane będą tematy takie jak higiena cyfrowa, bezpieczeństwo w sieci, rozwój kompetencji społecznych, pracy zespołowej czy kreatywności. Już od pierwszej edycji cały projekt - w tym także jego platforma edukacyjna - objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji. Patronat ten stanowi potwierdzenie wartości merytorycznej i wychowawczej inicjatywy, a także wpływa na zwiększenie zaufania ze strony szkół oraz środowisk edukacyjnych, które chętniej angażują się w działania rekomendowane przez instytucje publiczne.

- Współczesna szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także przestrzeń kształtowania postaw odpowiedzialnych i świadomych użytkowników nowych technologii. Dlatego tak ważne jest promowanie higieny cyfrowej, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji oraz budowanie bezpiecznego środowiska online dla dzieci i młodzieży. Inicjatywy takie jak Predator Games, które łączą edukację z pasją młodych ludzi do gier komputerowych, są cennym wsparciem dla szkół i nauczycieli. Pokazują, że o kluczowych wyzwaniach współczesności - takich jak cyberbezpieczeństwo czy profilaktyka przemocy rówieśniczej - można mówić językiem bliskim uczniom, angażując ich w sposób naturalny i atrakcyjny - podkreśla Minister Edukacji - Barbara Nowacka.

- Predator Games to projekt, który od początku pokazuje, że gaming może i powinien być częścią nowoczesnej edukacji. Dzięki współpracy ze szkołami i honorowemu patronatowi Ministerstwa Edukacji Narodowej tworzymy przestrzeń, w której uczniowie rozwijają kompetencje przyszłości, a nauczyciele i rodzice lepiej rozumieją cyfrowy świat młodego pokolenia. Esport nie jest zagrożeniem – jest mostem, który łączy pokolenia. W tym sezonie szczególny nacisk położymy na higienę cyfrową i bezpieczeństwo w sieci, pokazując, że rozwijanie pasji do gier może iść w parze ze świadomym, odpowiedzialnym korzystaniem z technologii - mówi Jeremi Rybak, Head of Marketing, Acer Polska.

Dla kogo jest Predator Games?

Predator Games to projekt stworzony z myślą o całym szkolnym ekosystemie. Dla uczniów – by mogli rozwijać swoje pasje, zdobywać nowe umiejętności i poznawać wartość zdrowej, motywującej rywalizacji. Dla nauczycieli i szkół – by w prosty i atrakcyjny sposób angażować młodzież w działania wspierające nowoczesną edukację i budowanie kompetencji przyszłości. Dla rodziców i opiekunów - by pomóc im lepiej zrozumieć świat gier i wspierać dzieci w ich odpowiedzialnym, bezpiecznym eksplorowaniu cyfrowej rzeczywistości.

Więcej informacji: www.predatorgames.pl.

Materiał partnera
Autor artykułu:
Materiał partnera
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele