Premium Mobile liderem przenoszenia numerów w II kw. Play traci najwięcej

W II kwartale 2021 roku użytkownicy polskich sieci komórkowych przenieśli pomiędzy nimi ponad 314 tys. numerów - wynika z nowego zestawienia Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Najkorzystniejszy bilans oddanych i pozyskanych numerów zanotowało Premium Mobile. Wśród największych operatorów komórkowych bilans trzech (Orange, Plus, T-Mobile) zamknął się na plusie. Największe straty dotknęły ponownie Play, który zanotował ponad 41 tys. numerów na minusie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), w II kwartale 2021 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie 314 656 numerów. To mniej niż w I kwartale 2021, gdy przeniesiono 401 355  numerów.

Użytkownicy najczęściej zmieniali operatora w kwietniu, najrzadziej zaś w czerwcu.

grafika

Najwięcej traci Play

Wśród największych operatorów komórkowych w ostatnim kwartale bilans trzech zamknął się na plusie. W wyniku przenoszenia numerów Orange Polska zyskał niemal 4 tys. nowych użytkowników kart SIM, Polkomtel (operator sieci Plus) - 1,7 tys., a T-Mobile – 5,3 tys. Największą stratę odnotował P4 (operator sieci Play) - ponad 41 tys.

grafika

Wśród operatorów najwięcej numerów od konkurentów pozyskał Orange Polska (75 384), na 2. miejscu znalazł się Polkomtel (64 262), zaś podium zamyka P4 (61 214).

Po stronie "dawców" ujętych w raporcie UKE, czyli operatorów z których przeniesiono numery na zewnątrz, na szczycie listy uplasował się Play (102 808). Straty dotknęły także Orange (71 523), Polkomtela (62 553) oraz T-Mobile (55 006).

W ostatecznym rachunku najlepszy bilans zysków i strat zanotowała korzystająca z infrastruktury Plusa sieć Premium Mobile (9 811 numerów na plusie). Za jej plecami znalazł się operator kablowy UPC Polska (+6 334) oraz T-Mobile (+5 370).

Największym przegranym w najnowszym bilansie jest ponownie Play, który zanotował najgorszy bilans numerów (41 594 na minusie). Na 2. pozycji jest pod tym względem Tide Software (Polkomtel (-4 801).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol