Z okazji Dnia Dziecka prezenty kupuje 61 proc. Polaków

Prezenty z okazji Dnia Dziecka regularnie kupuje 61 proc. Polaków, którzy przeznaczają na nie zazwyczaj od 50 do 100 zł - wynika z badania firmy finansowo-technologicznej PayPo. Najczęściej wybieranymi upominkami są słodycze i zabawki, rzadziej książki czy gry.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Z okazji Dnia Dziecka prezenty kupuje 61 proc. Polaków
fot. Shutterstock.com

Regularnie upominki z okazji Dnia Dziecka kupuje 61 proc. ankietowanych Polaków, 15 proc. nie kupuje ich wcale, a 23-proc. zdarza się to sporadycznie - wskazano w badaniu polskiego fintechu PayPo.

Jeśli respondenci decydują się na zakup prezentu, to przy jego wyborze kierują się przede wszystkim preferencjami dziecka (63 proc. badanych), dostępnym budżetem (23 proc.) i własnymi upodobaniami (7 proc.). Z kolei na "inne przesłanki" wskazało 7 proc. badanych.

Jakie prezenty dominują

Zgodnie z badaniem 54 proc. respondentów w prezencie dzieciom kupuje słodycze, a 47 proc. – zabawki. Popularnością cieszą się też: pieniądze (39 proc.), książki i gry (32 proc.), ubrania (26 proc.) czy prezenty mniej standardowe - jak wizyta w kinie czy wyjazd (22 proc.), gadżety typu zegarki lub smartfony (17 proc.) lub sprzęt sportowy, np. hulajnoga albo rower (14 proc.). Najrzadziej dzieci otrzymują prezenty "codziennego użytku", jak fotelik samochodowy czy meble (4 proc. ankietowanych).

Na obdarowanie dziecka pieniędzmi częściej decydują się mężczyźni (42 proc.) niż kobiety (35 proc.). Z kolei np. zakup sprzętu sportowego wybiera 11 proc. badanych kobiet i 17 proc. mężczyzn, zaś ubrania - 31 proc. respondentek i 20 proc. ankietowanych.

Według trzech czwartych respondentów, dzieci były zadowolone z otrzymanych upominków. Tylko 1 proc. badanych przyznaje, że nie udało się trafić w gusta obdarowanych. Pozostałe 24 proc. ankietowanych nie było w stanie określić, czy prezent podobał się bądź nie.

Na upominki z okazji Dnia Dziecka ankietowani najczęściej przeznaczają od 50 do 100 zł (36 proc. badanych), przedział 100-200 zł wskazało 29 proc. osób, a od 200 do 500 zł - 9 proc. Prezenty za 500 zł i więcej kupuje natomiast 2 proc. ankietowanych. 15 proc. kupuje prezenty w przedziale 10-50 zł, a 8 proc. przeznacza na upominki inną kwotę.

Badanie PayPo zostało zrealizowane za pośrednictwem platformy Omnisurv w dniach 11-13 maja 2023 r. na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem