List otwarty Greenfielda opublikował w mediach społecznościowych drugi współzałożyciel firmy – Ben Cohen.
W liście Greenfield przekazał wiadomość o odejściu z firmy po 47 latach pracy. Odejście tłumaczy utratą niezależności firmy w zakresie wyrażania wartości społecznych. Niezależność ta miała być zagwarantowana przez Unilever w momencie przejęcia Ben & Jerry's.
Ben & Jerry's "uciszane" przez Unilevera
"Dzieje się to w czasie, gdy obecna administracja w naszym kraju atakuje prawa obywatelskie, prawa wyborcze, prawa imigrantów, kobiet i społeczności LGBTQ. Walka o wartości sprawiedliwości, równości, i naszą wspólną ludzkość nigdy nie była ważniejsza, a jednak Ben & Jerry’s zostało uciszone, odsunięte na bok ze strachu przed zdenerwowaniem tych, którzy mają władzę. Łatwo jest zabierać głos, gdy nie ma ryzyka. Sprawdzenie naszych wartości następuje wtedy, gdy czasy są trudne i kiedy mamy coś do stracenia" – wyjaśnia w liście.

Konflikt Unilevera z założycielami Ben & Jerry's
Firma Ben & Jerry's od lat znana jest z zaangażowania w kwestie społeczne, takie jak prawa LGBTQ+ czy zmiany klimatyczne. W 2000 roku, podczas fuzji z Unilever, uzgodniono, że marka zachowa swoją misję społeczną. Jednak, jak wskazuje Cohen Unilever nie przestrzega tych ustaleń, co prowadzi do ograniczenia niezależności firmy.
W 2021 roku marka Ben & Jerry’s ogłosiła, że przestaje sprzedawać swoje lody na terytoriach okupowanych przez Izrael, czyli w żydowskich osiedlach na Zachodnim Brzegu i we Wschodniej Jerozolimie, ponieważ uznała to za niezgodne z własnymi wartościami społecznymi i sprzeczne z prawami człowieka. Decyzję tę podjęła niezależna rada Ben & Jerry's, chcąc ograniczyć sprzedaż wyłącznie do terytorium uznawanego przez społeczność międzynarodową za Izrael.

Jednak koncern Unilever zdecydował się sprzedać izraelską działalność Ben & Jerry’s lokalnemu licencjobiorcy, Aviemu Zingerowi. Dzięki temu sprzedaż lodów Ben & Jerry's mogła być kontynuowana na terenie całego Izraela — także w osiedlach na terenach okupowanych.
Ben & Jerry's oskarżyło wtedy Unilever o naruszenie umowy fuzji. W konsekwencji sporu, dyrektor generalny marki, David Stever, został odwołany przez Unilever.
W Polsce Ben & Jerry's od lat znana jest z zaangażowania głównie w tematy związane z tolerancją i równością osób LGBT+. Brand uczestniczył m.in. w Paradach Równości, organizował "Poloneza równości".
Jednym z najgłośniejszych tego typu projektów była kampania 'Niezniszczalna tęcza', która zdobyła pięć Lwów na festiwalu Cannes Lions. Kampania polegała na symbolicznym odtworzeniu tęczy na warszawskim Placu Zbawiciela, co miało na celu promowanie równości małżeńskiej i wsparcie dla osób LGBT+.











