Producent „Familiady” ze stratą wyższą od przychodów

W trzecim kwartale 2024 roku przychody spółki Astro, zajmującej się m.in. produkcją „Familiady”, skurczyły się r/r o ponad połowę, a strata netto, chociaż niższa niż przed rokiem, przewyższała je ponad dwukrotnie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Familiady” ze stratą wyższą od przychodów

Astro w trzecim kwartale 2024 roku wypracował jedynie 155,4 tys. zł przychodów sprzedażowych. Wobec 402,2 tys. zł rok wcześniej oznacza to spadek o 61,3 proc.

To zarazem najniższe kwartalne wpływy spółki od lat. Dotychczas tylko kilka razy spadały poniżej pułapu 0,5 mln zł, zwykle w trzecim kwartale.

Astro ostatni spadek tłumaczy wakacyjną przerwą w realizacji „Familiady”. - Z uwagi na decyzję Telewizji Polskiej o wydłużeniu okresu emisji odcinków powtórkowych „Familiady” o miesiąc maj, okres rozliczeniowy za nowo emitowane odcinki tego teleturnieju przypada na październik. Lipiec, sierpień i wrzesień jak co roku są miesiącami wakacyjnymi w Telewizji - opisano w sprawozdaniu firmy.

Astro kończy produkcję „Familiady”

Jak podaliśmy w czwartek, z końcem br. Astro przestanie produkować „Familiadę”, kończąc współpracę trwającą od trzech dekad. Realizację programu przejmie spółka FremantleMedia Polska, o czym zdecydował jej właściciel, do którego należą prawa do tego teleturnieju (z Astro współpracował dotychczas jako z podwykonawcą).

Dzięki skurczeniu się kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów z 618 do 97,9 tys. zł Astro zdołało ograniczyć stratę operacyjną o ponad połowę - z 503,2 do 233,9 tys. zł. Natomiast przy wzroście kosztów finansowych z 34,3 do 167,2 tys. zł jej strata netto zmalała z 537,5 do 401,1 tys. zł.

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody spółki zmalały r/r z 2,27 do 1,47 mln zł, a strata netto skurczyła się z 2,5 mln do 714,9 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?