Publicis zajmie się obsługą mediową Mondelez w Ameryce Łacińskiej, Europie, na Bliskim Wschodzie i Półwyspie Afryki Północnej, Afryce Południowej i Chinach. Będzie również zarządzać tradycyjnymi wideo Mondelez, treściami i marketingiem wielokulturowym w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
VaynerMedia będzie nadal zarządzać planowaniem komunikacji i zakupami cyfrowymi Mondelez w USA i Kanadzie. Z kolei WPP będzie prowadzić działalność Mondelez w Azji Południowo-Wschodniej, Indiach, Australii, Nowej Zelandii i Japonii.
Agencja Carat z grupy Dentsu nie utrzymała obsługi mediowej koncernu na żadnym rynku. Miała wycofać się z przetargu już na jednym z wcześniejszych jego etapów.
Zmiany wejdą w życie 1 września, chociaż firma przyjmie stopniowe podejście do przenoszenia obowiązków agencji i spodziewa się sfinalizowania przekształceń do końca tego roku.

Powolna konsolidacja
Publicis odpowiada za obsługę mediową Mondelez w coraz większym zakresie. Koncern usprawnił swoją kreację w 2019 roku dzięki współpracy z WPP i Publicis, przy czym tylko kilka marek współpracuje z partnerami agencyjnymi spoza tych dwóch spółek holdingowych. W 2020 roku Mondelez stworzył nowy model produkcji treści z Publicis Groupe i Media.Monks.
Według COMvergence Mondelez wydał globalnie na media 1,64 miliarda dolarów w 2021 r., z czego 45 proc. dotyczyło mediów cyfrowych. Wydatki dzielą się na regiony i wynoszą 277 mln dolarów w Ameryce Północnej, 65 mln dolarów w Ameryce Łacińskiej, 514 mln dolarów w regionie EMEA i APAC, z 787 mln dolarów wydatków.ponieważ marka wydała o 41% więcej rok do roku. Wydatki w Ameryce Północnej wzrosły o 17% rok do roku.
Mondelez ostatnio prowadził przetarg mediowy w 2018 r., kiedy dodał do grona agencji obsługujących Wavemaker (GroupM), aby zarządzać ponad połową działalności w Europie. Po przeglądzie z 2018 r. agencja Carat (Dentsu) zarządzała resztą europejskiego biznesu. Wcześniej agencja Spark Foundry (Publicis Media) zarządzała mediami Mondelez w USA. W ramach globalnego przeglądu konto zostanie przeniesione na poziom grupy.











