Produkty w sieci. Kod kreskowy GS1 w Interneci

W sektorze e-handlu oraz aplikacjach mobilnych niepoprawna identyfikacja produktu, błędny opis lub brak zdjęć to problem wielu sklepów internetowych, dostawców usług w sieci oraz twórców aplikacji na telefony komórkowe. Badania dowodzą, że w przypadku niewiarygodnych danych o produkcie aż 80% konsumentów jest gotowych do rezygnacji z jego zakupu, a duża część z nich przestaje korzystać z serwisu internetowego lub aplikacji.Warto zatem już dziś zatroszczyć się, aby produkty były poprawnie identyfikowane w nowych kanałach sprzedaży: Internecie i aplikacjach mobilnych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Obecnie dane dotyczące produktów są rozproszone, ogromne ilości produktów są nieprawidłowo opisywane, a wielu dostawców rozwiązań buduje własne bazy produktów.

Ideą nowo uruchomionego portalu produktywsieci.pl jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i złączenie go w jeden ekosystem. Jest on oparty o sprawdzony standard identyfikacji produktów - Globalny Numer Identyfikacyjny (GTIN), który z sukcesem stosuje się w handlu tradycyjnym już od ponad 30 lat i przedstawiany jest na opakowaniach w KODZIE KRESKOWYM.

„Celem portalu produktywsieci.pl nie jest gromadzenie danych. Jego idea polega na udostępnianiu informacji mówiącej, gdzie można znaleźć wiarygodne dane opisujące produkt. Aby dane były jednoznaczne i poprawne, potrzebny jest unikalny indeks opisujący produkt, który będzie kluczem do tych informacji. Dla nas tym indeksem jest numer GTIN i nazwa produktu. Chcielibyśmy, aby dzięki współpracy z naszymi partnerami to połączenie stało się referencyjnym indeksem dla całego rynku e-commerce.“– tłumaczy Elżbieta Hałas, Kierownik Centrum GS1 Polska w Instytucie Logistyki i Magazynowania (ILiM).

Portal produktywsieci.pl to zatem szansa dla rozwoju współpracy ILiM oraz wszystkich firm, które publicznie udostępniają dane o produktach: portali branżowych, dużych sklepów internetowych, serwisów opiniotwórczych, społecznościowych, porównywarek cen, portali aukcyjnych i zakupów grupowych.

Oprócz agregacji danych z różnych współpracujących serwisów portal produktywsieci.pl umożliwia skanowanie kodu kreskowego przy wykorzystaniu kamerki internetowej komputera. Udostępnia podstawowe dane dotyczące produktu (obowiązkowo numer GTIN produktu i nazwę), które są zbierane przez Instytut Logistyki i Magazynowania od firm uczestniczących w systemie kodów kreskowych w Polsce, do którego należy ponad 18 tysięcy przedsiębiorstw i instytucji. Portal analizuje i udostępnia dane dotyczące ceny produktu, opinii na jego temat, oraz innych rozszerzonych danych (np. informacji czy dany lek jest dopuszczony do obrotu w Polsce). Oferuje także wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z bezpłatnego narzędzia dostępu do bazy kodów kreskowych (API), którą można wykorzystać przy rozwoju np. własnej aplikacji mobilnej lub sklepu internetowego.

Została już nawiązana współpraca z ważnymi aktorami rynku e-commerce m.in. Grupą Nokaut, firmami Skąpiec i Opineo. Udostępniane są bardzo ciekawe dane dotyczące m.in. zamienników leków, które można uzyskać za pośrednictwem Krajowej Bazy Produktów Ochrony Zdrowia.

Instytut Logistyki i Magazynowania jest otwarty na współpracę z branżowymi partnerami danych, którzy są zainteresowani budową referencyjnej bazy produktów w Polsce z udziałem producentów i dystrybutorów będących uczestnikami systemu GS1. Podobne działania podjęło wiele organizacji GS1 w Europie.

Proponowany model współpracy w żaden sposób nie ogranicza możliwości rozwoju własnych rozwiązań Partnera, ani nie zakłada konkurencji z rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Stanowi nowy kanał promocji rozwiązań na wspólnej platformie technologicznej skupionej wokół kodu kreskowego, której najistotniejszą cechą jest jakość i wiarygodność danych.

Więcej informacji: www.produktywsieci.pl

Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska

Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Pełni rolę organizacji krajowej GS1 wdrażającej do praktyki gospodarczej globalne standardy GS1, obejmujące m.in. kody kreskowe i elektroniczną wymianę danych. ILiM jest wykonawcą projektów rządowych związanych z rozwojem handlu elektronicznego w Polsce. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej będąc koordynatorem i partnerem projektów z zakresu ICT i logistyki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele