Program prof. Miodka nie zniknie z TVP Polonia

Telewizja Polska porozumiała się z MSZ ws. finansowanie TVP Polonia. MSZ przekaże TVP kwotę wyższą niż deklarowane wcześniej 2 mln zł. Dzięki temu w TVP Polonia pozostanie program prof. Jana Miodka „Słownik polsko@polski”.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że w wyniku ograniczenia wsparcia finansowego ze strony Ministerstwa Spraw Zagranicznych TVP Polonia nie jest w stanie utrzymać produkcji programowej na dotychczasowym poziomie. W 2012 roku MSZ przeznaczył na realizację produkcji programowych TVP Polonia 11,3 mln złotych, co stanowiło ponad 40 procent budżetu anteny. Na 2013 rok Ministerstwo miało zaplanować dotację aż o 85 procent niższą (około 2 mln złotych). Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowy TVP poinformowała nas w piątek, że TVP oraz MSZ jednak uzgodniły nowe zasady współfinansowania TVP Polonia, a porozumienie w tej sprawie zostanie podpisane przez prezesa TVP z kierownictwem resortu w najbliższym czasie. - Na razie nie możemy jednak ujawniać kwoty - możemy tylko stwierdzić, że obecne ustalenia dotyczą kwoty wyraźnie wyższej od kwoty deklarowanej kilka miesięcy temu - powiedziała nam Stempień-Rogalińska. Jak poinformowała nas rzeczniczka TVP, decyzja o kontynuacji produkcji dotyczy na razie tylko programu prof. Jana Miodka. Nie wiadomo, jaki będzie dalszy los innych produkcji TVP Polonia zdjętych z anteny. Chodzi o „Salon Polonii”, „Skarby Nieodkryte” oraz „Wilnotekę”. - Najpierw musimy przeanalizować nasze możliwości finansowe - mówi nam Stempień- Rogalińska. „Słownik polsko@polski” to program, którego uczestnikami są sami widzowie, zadający prof. Miodkowi pytania za pomocą Skype'a. O program walczyła w ubiegłym tygodniu jego redakcja, która do prezesa TVP Juliusza Brauna wysłała w tej sprawie pismo interwencyjne. Podobny list, tym razem do premiera Donalda Tuska, skierowała Rada Polonii Świata (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa