Prokuratura zajmie się konfliktem pomiędzy pracownikami i zarządem Radia Merkury

Zarząd poznańskiego Radia Merkury zwrócił się do prokuratury z prośbą o ściganie i ujawnienie autorów wysłanego do parlamentarzystów anonimowego listu, w którym oskarżono prezesa stacji m.in. o polowania na „lewaków i kodziarzy” oraz działania obniżające wiarygodność rozgłośni.

kl
kl
Udostępnij artykuł:
Prokuratura zajmie się konfliktem pomiędzy pracownikami i zarządem Radia Merkury
Filip Rdesiński

W opisywanym liście znalazły się liczne skargi na działania Filipa Rdesińskiego, prezesa zarządu Polskiego Radia Merkury. Autorzy listu zaznaczyli, że swój apel przesyłają przede wszystkim do „ludzi prawicy” z parlamentu oraz, że - ich zdaniem - działania prezesa Radia Merkury „przyczyniają się do spadku słuchalności stacji, wycofywania się reklamodawców oraz obniżania jej wiarygodności”. Podkreślono także m.in., że apel nie ma na celu rozpętania burzy medialnej, a jest jedynie prośbą o ratowanie Radia Merkury.

- Od chwili objęcia stanowiska prezes Radia Merkury i zatrudnieni przez niego ludzie urządzają polowania na „lewaków i kodziarzy”, a cechy te przypisywane są nawet ludziom, którzy nie mieli nic wspólnego z polityką i nigdy publicznie się nie opowiadali za żadną opcją polityczną - napisano w liście.

Zarząd Radia Merkury odpowiedział na całą sprawę oficjalnym oświadczeniem. - Treść pisma skierowanego do polityków zawierała szereg pomówień, a celem jego powstania była próba destabilizacji pracy spółki - czytamy w oświadczeniu.

Kwestia pisma wysłanego do polityków była także tematem posiedzenia rady nadzorczej Radia Merkury, które odbyło się pod koniec października br. - Po wielogodzinnych pracach i rozmowach ze wszystkimi, rzekomo niekompetentnymi pracownikami Radia Merkury, wskazanymi w tym anonimowym paszkwilu, rada nadzorcza stwierdziła, iż informacje dotyczące wskazanych osób zawierają liczne kłamstwa, półprawdy i insynuacje, godzące w ich dobra osobiste - napisano w oświadczeniu rady nadzorczej Radia Merkury.

- Odnośnie spadku słuchalności, to zauważyć należy, że spadek ten, z ok. 6-7 proc. rynku do obecnych ponad 5 proc. związany jest ze znaczącym wzrostem konkurencyjności i pojawieniem się nowych, regionalnych rozgłośni radiowych. Zaobserwować też należy intensywną kampanię negatywną ze strony lokalnego dodatku „Gazety Wyborczej” (przy czym jedną z nowych rozgłośni poznańskich jest Radio Pogoda należące do koncernu Agora) - stwierdza rada nadzorcza.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"