Promocja internetu jako medium reklamowe

Duża kampania promująca Internet jako medium reklamowe w prasie branżowej i w telewizji

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Onet.pl promuje Internet jako medium reklamowe w prasie branżowej i w telewizji. Do kampanii prasowej od 15.12.03 dołączyły spoty reklamowe, emitowane w telewizji TVN 24.

Według większości branżowych prognoz, rynek reklamy internetowej zanotował w 2003 roku 50% wzrostu, co spowodowało, że po raz pierwszy budżety przeznaczone na reklamę w tym medium przekroczą 1% wszystkich wydatków reklamowych w Polsce. To nadal niewiele, biorąc pod uwagę fakt, że Internet to medium o szerokim zasięgu i atrakcyjnych grupach celowych.

Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że wydatki na reklamę w Internecie netto (bez uwzględniania barterów i po odjęciu upustów oraz rabatów) osiągną w 2003 roku 45 milionów złotych i po raz pierwszy przekroczą barierę 1% wszystkich wydatków reklamowych w Polsce. Dla porównania, w krajach Unii Europejskiej poziom ten wynosi 2-3%, a w USA nawet 4%. Internet jest medium o największej dynamice wzrostu wydatków reklamowych. Wzrost całego polskiego rynku reklamowego w roku 2003 w kwotach netto szacuje się na zbliżony do zera, gdy w tym samym czasie budżety przeznaczane na reklamę w Internecie wzrosły o 50%.

Drugim istotnym czynnikiem jest wzrost atrakcyjności grup celowych w Internecie - obecnie wśród Internautów jest ponad dwukrotnie więcej osób z wyższym wykształceniem czy zarabiających miesięcznie ponad 2500 zł netto, niż wśród ogółu Polaków.

Kampania promująca zalety Internetu jako medium reklamowego obejmuje czasopisma branżowe (Media i Marketing Polska, Brief, katalog festiwalu Effie) i tygodnik opinii (Polityka). Od 15.12.03 kampanię prasową wsparła emisja 60-sekundowego spotu w konwencji infomercial, który emitowany jest w telewizji TVN 24. Tradycyjnie, kampania została przygotowana przez dział komunikacji marketingowej Onet.pl, bez udziału agencji reklamowej. Występują w niej pracownicy Onet.pl - w reklamie telewizyjnej narratorem jest Jacek Makowski, Dyrektor Biura Reklamy, a w reklamie prasowej występuje Piotr Kowalczyk, Product Manager w dziale badań i rozwoju produktu reklamowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online