Propeller Film przy spadku wpływów zwiększył zysk, w br. przychody mogą zmaleć o 30-60 proc.

W ub.r. dom produkcyjny Propeller Film (należący do grupy kapitałowej Dentsu Aegis Network Polska) zanotował spadek przychodów o 13,2 proc. do 32,46 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 3,91 do 4,37 mln zł. Firma realizuje głównie spoty reklamowe, w ub.r. wyprodukowała też film fabularny „Pan T.”. W br. wskutek epidemii prognozuje, że jej przychody mogą zmniejszyć się o 30-60 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Propeller Film przy spadku wpływów zwiększył zysk, w br. przychody mogą zmaleć o 30-60 proc.
Jarosław Boliński, prezes Propeller Film

Wpływy Propeller Film z produkcji spotów reklamowych zmalały rok do roku z 33,18 do 26,98 mln zł, a z sesji zdjęciowych - z 442,3 do 158,1 tys. zł. Z drugiej strony przychody z realizacji filmów korporacyjnych poszły w górę z 670,2 do 927,7 tys. zł, ze spotów radiowych - ze 178,6 do 271 tys. zł, a z usług postprodukcyjnych - z 2,9 do 3,48 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma wyliczyła, że w ub.r. realizowała reklamy m.in. dla Santander Bank Polska, Totalizatora Sportowego i Toyota Motor Corporation.

1,5 mln zł wpływów dzięki „Panu T.”, 12 mln zł od Red8 Advertising

W ub.r. Propeller Film wyprodukował też film fabularny „Pan T.” z Pawłem Wilczakiem w roli tytułowej. Film trafił do kin pod koniec grudnia, przez pierwsze dwa tygodnie zanotował 73 tys. widzów, potem wypadł z czołowej dziesiątki box office’u. Przychody firmy z filmów fabularnych w ub.r. wyniosły 1,52 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/seriale-canal-axn-netflixa-i-reklamy-daly-opus-tv-21-mln-zl-wplywow-i-325-tys-zl-zysku-opus-film-wyszedl-na-plus,7170456260638337a ##

grafika

Wiosną 2018 roku Propeller Film został przejęty, po uzyskaniu zgody UOKiK-u, przez spółkę Content Invest z grupy kapitałowej Dentsu Aegis Network Polska. Jednocześnie grupa Dentsu Aegis Network kupiła Red8 Group.

W ub.r. przychody Propeller Film w ramach tej grupy kapitałowej wyniosły 21,77 mln zł, z czego 11,89 mln zł od Red8 Advertising, 5,65 mln zł od Isobar Polska, a 2,13 mln zł od Hypermedia.

grafika

Koszty zmalały mocniej niż wpływy, zysk w górę

Propeller Film poniósł w ub.r. 27,13 mln zł wydatków operacyjnych, po spadku o 16,4 proc. z 36,39 mln zł rok wcześniej. Koszty usług obcych poszły w dół z 29,18 do 22,54 mln zł, a wynagrodzeń - z 4,2 do 2,09 mln zł. W firmie pracowało sześć osób na etacie.

Nakłady na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 960,7 do 860 tys. zł, na amortyzację - z 284 do 150,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,65 do 1,42 mln zł.

Pozostałe koszty operacyjne firmy zmalały ze 113,1 do 71,7 tys. zł, a pozostałe wpływy - z 265,8 do 83,9 tys. zł. Natomiast przychody finansowe poszły w górę z 9 do 59,6 tys. zł, a koszty finansowe zmniejszyły się ze 168 do 42,2 tys. zł.

Wydatki na zakupy od innych podmiotów z grupy Dentsu Aegis Network Polska wyniosły w ub.r. 1 mln zł, z czego 516 tys. zł od LUK6, 231 tys. zł od Carat Polska, a 195,3 tys. zł od Red8 Advertising.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/producent-rolnik-szuka-zony-i-mam-talent-fremantlemedia-polska-poprawil-rentownosc-w-br-plusem-powrot-brzyduli-minusem-epidemia,7170457100633729a ##

W efekcie poprawiły się wyniki zyskowności Propeller Film. Zysk sprzedażowy wzrósł z 4,92 do 5,33 mln zł, zysk operacyjny - z 5,07 do 5,35 mln zł, zysk brutto - z 4,91 do 5,37 mln zł, a zysk netto - z 3,91 do 4,37 mln zł.

grafika

Epidemia mocno zmniejszy wpływy

Wskutek epidemii koronawirusa firmy produkcyjne od połowy marca końcówki maja nie mogły prowadzić prac na planach zdjęciowych. Potem te prace wznowiono z zachowaniem obostrzeń epidemicznych.

Propeller Film przyznał w sprawozdaniu, że chociaż jego kierownictwo szuka sposobów zminimalizowania wpływu epidemii na firmę, to „jednak zmniejszenie popytu na usługi reklamowe i marketingowe wpłynie bezpośrednio na przychody jednostki”.

Władze firmy szacują, że jej przychody zmaleją w br. o 30-60 proc. - Ze względu na trudną sytuację w branży, Spółka planuje dalsze wzmocnienie działań kontrolnych i monitoringowe kosztów projektowych. Ponadto, podejmowane będą dalsze działania zmierzające do optymalizacji kosztowej. Spółka będzie zwracała szczególną uwagę na nowe źródła przychodów możliwe do pozyskania poprzez nowe formy kooperacji z naszymi dotychczasowymi oraz potencjalnymi klientami - zapowiedziano.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"