ProSiebenSat.1 planuje inwestycje w lokalne treści i cięcia w umowach dotyczących produkcji międzynarodowej

Niemiecka grupa medialna ProSiebenSat.1 planuje, po ustabilizowaniu swoich wyników finansowych, zwiększyć wydatki na treści produkowane lokalnie w 2024 r. Rezygnuje z umów dotyczących produkcji w USA.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
ProSiebenSat.1 planuje inwestycje w lokalne treści i cięcia w umowach dotyczących produkcji międzynarodowej

Przychody ProSiebenSat.1 za trzeci kwartał spadły o 3 proc. rok do roku z 911 mln euro (975 mln dolarów) do 888 mln euro. Firma spadek ten przypisuje trudnej sytuacji gospodarczej i związanemu z nią ostrożnemu podejściu do budżetów reklamowych, które przez cały rok osłabiały wyniki ProSiebenSat1.

Grupa oświadczyła, że w dalszym ciągu spodziewa się zrealizowania swoich celów finansowych na ten rok przy skorygowanej EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań) na poziomie 600 mln euro (+/- 50 mln euro), które przewidywała w styczniu.

Strategia firmy na rok 2024 będzie polegać na zwiększaniu ilości treści lokalnych dostępnych wyłącznie za pośrednictwem platformy streamingowej Joyn i linearnych kanałów telewizyjnych. Grupa medialna twierdzi, że w nadchodzącym roku zwiększy wydatki na produkcję treści o 80 mln euro, do około 1,05 mld euro. Joyn ma obecnie 3,8 miliona użytkowników miesięcznie i jest jednym z tych elementów firmy, które zwiększyły swoje przychody w tym roku.

W ramach planów większego skupienia się na treściach lokalnych, zwłaszcza formatach rozrywkowych, firma rozwiąże długoterminowe umowy produkcyjne z hollywoodzkimi studiami.

W swoim oświadczeniu ProSiebenSat.1 stwierdził: „Kończy się wieloletnia praktyka nabywania treści licencjonowanych w USA na podstawie szeroko zakrojonych, długoterminowych umów produkcyjnych z hollywoodzkimi studiami. W przyszłości ProSiebenSat.1 będzie nadal w sposób selektywny pozyskiwał treści licencjonowane z USA”.

Wiadomości o zwiększonych wydatkach na treści lokalne i potencjalnych kosztach zakończenia trwających umów z amerykańskimi studiami sprawiły, że cena akcji ProSiebenSat.1 spadła o 9 proc.

Bert Habets, dyrektor generalny ProSiebenSat.1, powiedział: „W marcu przedstawiliśmy jasny plan strategiczny: rozrywka jako rdzeń ProSiebenSat.1, atrakcyjne treści lokalne i na żywo w celu dalszego wzmocnienia naszych kanałów i platformy Joyn, a także ulepszona i bardziej zróżnicowana monetyzacja treści”.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu