„Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”. „Fakt” na czele czytelnictwa

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki - wynika z najnowszego badania PBC General, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku sięgało 11,68 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 13,69 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,01 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,17 pkt. proc. do 8,64 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,41 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,92 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa jednak zmalał o 0,37 pkt. proc. do poziomu 3,19 proc.Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. obniżyło się o 1,03 pkt. proc. do 2,67 proc.

PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie sześć z jedenastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, cztery odnotowało niższe wskaźniki, a jeden miał taki sam wynik. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze miasto”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, niższym - „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Sport”, a takim samym - „Rzeczpospolita”.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 10 765 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+