Przeglądarki internetowe: Chrome traci, ale wciąż dominuje, w górę Safari i Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2019 r. zanotowała co prawda spadek udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, ale dominująca pozycja lidera aplikacji Google pozostaje niezagrożona.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 64,3 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 64,92 proc. w październiku.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,97 proc. do 16,68 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,33 proc. do 4,49 proc.

Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet i UC Browser. Udział pierwszej z nich zmalał z 3,29 proc. do 3,27 proc., a drugiej wzrósł z 2,94 proc. do 2,95 proc.

grafika

W Polsce Chrome także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 74,09 proc. udziału, wobec 74,27 proc. w październiku. To trzeci miesiąc z rzędu kiedy Chrome traci na naszym rynku.

Cały czas jednak daleko w tyle za Chrome są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 9,22 proc. do 9,38 proc.), Opera (wzrost z 4,4 proc. do 4,62 proc.), Samsung Internet (spadek z 4,72 proc. do 4,41 proc.) oraz Safari (spadek z 3,77 proc. do 3,64 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu