Przejścia, awanse, pożegnania - transfery w polskich agencjach reklamowych w 2014 roku

Podsumowując mijający właśnie 2014 rok przedstawiamy najważniejsze naszym zdaniem zmiany personalne, jakie miały miejsce w tym roku w agencjach reklamowych. Stanowiska i/lub miejsca pracy zmienili m.in. Sławomir Stępniewski, Igor Kaleński, Wojciech Dagiel, Tomasz Wojciechowski, Ewa Sieńkowska, Michał Soroczyński i Wojciech Putrzyński.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Przejścia, awanse, pożegnania - transfery w polskich agencjach reklamowych w 2014 roku
od lewej: Szymon Gutkowski, Wojciech Dagiel, Katarzyna Sośnierz, Iwo Zaniewski i Ewa Sieńkowska

Sławomir Stępniewski, CEO  Dentsu Aegis Network Polska awansował w strukturze sieci tej agencji. Teraz jest odpowiedzialny nie tylko za Polskę, ale też rozwój i akwizycje w krajach Europy Wschodniej (chodzi o Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i  Bułgarię). Stępniewski został także członkiem globalnego zarządu sieci Isobar.

Igor Kaleński, CEO Saatchi & Saatchi Poland, po sześciu latach pracy rozstał się z tą agencją. Jego obowiązki przejął Piotr Morkowski, który jednocześnie pełni funkcję CEO agencji Interactive Solutions. Wspólnie z Morkowski agencją Saatchi&Saatchi zarządza też Patrycja Bruź-Soniewicka, jako jej dyrektor zarządzająca.

Kaleński został partnerem w funduszu inwestycyjnym PAAN Capital, niezależnej firmie doradczo-inwestycyjnej. Jest tam inwestorem finansowym oraz zarządza operacyjnie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-reklamowy-jaki-byl-w-2014-roku-co-w-2015-agencje ##

Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa/Tribal DDB, został prezesem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Zastąpił na tym stanowisku Igora Kaleńskiego.

Iwo Zaniewski i Kot Przybora najpierw w połowie br. zrezygnowali z dalszej pracy w agencji PZL (wchodzącej w skład sieci Leo Burnett należącej do Publicis Groupe) i przygotowywali się do uruchomienia własnej agencji. Jednak w listopadzie Leo Burnett odsprzedało im większościowe udziały w PZL, w efekcie czego wrócili do firmy jako jej wyłączni właściciele. W Grupie Leo Burnett zdecydował się natomiast pozostać Sebastian Olszowy, poprzednio dyrektor zarządzający PZL.

Monika Bierwagen, dyrektor zarządzająca agencją Grey Worldwide Warszawa postanowiła po pięciu latach pracy w jej strukturach rozstać się z tą agencją. W marcu 2015 roku ma objąć stanowisko dyrektora zarządzającego agencji Isobar Poland.

Wojciech Dagiel, chief creative oficer, po roku sprawowania tej funkcji w agencji Havas Worldwide Warsaw założył wspólnie z Katarzyną Sośnierz, byłą dyrektor kreatywną Grey Worldwide Warsaw, agencję Lvov.

Stanowisko Dagiela w Havas Worldwide Warsaw objął Michał Imbierowicz, wcześniej senior copywriter w Saatchi&Saatchi.

Robert Kubicki, dyrektor kreatywny agencji FCB Warsaw odszedł z tej agencji po czterech latach pracy. Dołączył do działu kreacji agencji Leo Burnett Warszawa, pracuje w zespole obsługującym Procter & Gamble.

Michał Soroczyński, po siedmiu latach odszedł z agencji Paralotna, gdzie ostatnio zajmował stanowisko CEO. Jego obowiązki w zakresie zarządzania agencją przejęli Paweł Lis i Michał Holewjusz, jej dyrektorzy kreatywni i współwłaściciele.

Wojciech Krosnowski, digital creative director, opuścił agencję MRM Worldwide po ponad sześciu latach pracy w niej. Obecnie jest graphic designerem NARA.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-branza-interaktywna-podsumowanie-2014-roku-prognozy-na-2015 ##

Jakub Bogaczyński, deputy creative director i design director odszedł z agencji Havas Worldwide Warsaw po ponad roku pracy w niej. Obecnie pracuje jako associate creative director w Jam3 w Kanadzie.

Michał Glapiński, dotychczasowy business director CEE (kraje Europy Środkowo-Wschodniej) Saatchi & Saatchi, został dyrektorem zarządzającym agencji interaktywnej Interactive Solutions (przejętej w ub.r. przez Grupę Saatchi & Saatchi). Zastąpił na tym stanowisku Marka Palaka.

Joanna Łojko, zarządzająca agencją kreatywną Twentyoneeast (21E) funkcjonującą w ramach Grupy Young & Rubicam, rozstała się z firmą. Zarządzanie 21E przejął Michał Kazimierczak, CEO Grupy Y&R.

Roman Łoziński, head of business innovation, rozstał się z agencją K2 po ponad czterech latach pracy w niej.  Odpowiedzialność za proponowanie klientom innowacji biznesowych przejął Jacek Karolak - nowy dyrektor strategii K2, zatrudniony w agencji na początku 2014 roku. Łoziński natomiast został dyrektorem strategii w Ars Thenea.

Małgorzata Busz została szefową działu client service w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group. Zastąpiła Jarosława Kołodziejczaka. Busz wcześniej pracowała w agencji reklamowej Effectica.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rok-2014-w-social-media-prognozy-na-2015-agencje-i-wydawcy ##

Wojciech Putrzyński, managing director Ogilvy & Mather Advertising, po ośmiu latach rozstał się z agencją. Jego obowiązki przejęli szefowie teamów accounckich.

Andrzej Zawadzki, CEO JWT Warszawa, opuścił agencję po tym, jak ta przejęła Lemon Sky. Nową agencją Lemon Sky JWT kierują Magdalena Surowiec i Beata Turlejska-Zduńczyk, dotychczasowe szefowe Lemon Sky.

Tomasz Wojciechowski, deputy creative director opuścił agencję Y&R  Po ponad roku pracy w niej przeszedł do agencji H, gdzie zajmuje stanowisko creative directora.

Jacek Gadzinowski, zaledwie po kilku miesiącach pracy w Brand Tube jako partner i dyrektor zarządzający, rozstał się z tą agencją. W 2015 roku zamierza skupić się na realizacji własnych projektów.

Ewa Sieńkowska dołączyła do agencji GPD Advertising jako dyrektor strategiczny. Wcześniej przez kilka lat zajmowała podobne stanowisko w Momentum Worldwide.

W kolejnych dniach zaprezentujemy istotne zmiany personalne, które nastąpiły w 2014 roku w domach mediowych, działach marketingu firm, w branży PR oraz w mediach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów