Przemoc na ekranie przekłada się na agresję u chłopców

U chłopców w wieku od 2 do 5 lat, oglądających przez godzinędziennie przemoc na ekranie telewizorów, istnieje większa szansa nabycie nazbyt agresywnym w kolejnych latach dzieciństwa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z SeattleChildren's Hospital Research Institute, które nie wykazało podobnejzależności u dziewczynek - informuje serwis Media Life.

Według autorów badania, jego wyniki są kolejnym dowodem na to,jak istotna dla rozwoju dzieci jest telewizja, a także innemedia.

W sumie autorzy badania monitorowali nawyki związane zoglądaniem telewizji i graniem w gry wideo u 330 dzieci w wieku od2 do 5 lat, a następnie po pięciu latach analizowali i oceniali ichzachowanie.

Spośród 184 chłopców uczestniczących w badaniu, 25 oglądającychśrednio przez godzinę dziennie sceny przemocy na ekranachtelewizorów, miało później w wieku szkolnym poważne problemyzwiązane z agresją, takie jak brak szacunku wobec innych,zachowania destrukcyjne czy nieposłuszeństwo.

źródło: Media Life

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji