W górę przychody Fabrity Holding. Agencje K2 i K2 Precise na sprzedaż

Według wstępnych szacunków Grupa Fabrity Holding (wcześniej K2 Holding) odnotowała w I połowie br. wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 26 proc. rdr - do 31,5 mln zł, a przychodów operacyjnych o 28 proc. - do 28,4 mln zł. Wynik EBITDA zmalał o 0,5 mln zł, a zysk operacyjny spadł o 0,4 mln zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Według wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy Fabrity Holding za okres styczeń-czerwiec 2023 roku bez segmentu marketingowego (spółki zależne agencja K2 i K2 Precise zakwalifikowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży) jej przychody ze sprzedaży usług wzrosły rok do roku o 26 proc. (do 31,5 mln zł), a przychody operacyjne - o 28 proc. (do 28,4 mln zł).

W omawianym okresie wynik EBITDA zmalał o 0,5 mln zł (do 3,7 mln zł), a zysk operacyjny - o 0,4 mln zł (do 2,5 mln zł). Spółka podaje, że miało to związek głównie z niekorzystną zmianą kursu walut oraz przejściowym wydłużeniem realizacji niektórych projektów.

- W drugim kwartale dotknęło nas m.in. osłabienie złotego. Spodziewamy się jednak zdecydowanej poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu. Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca (a tym bardziej kwartału), ale sądzimy, że trzeci kwartał w spółce zależnej Fabrity może być znakomity. To bardzo pozytywny sygnał szczególnie w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development – mówi Paweł Wujec, prezes Fabrity Holding.

Maleją przychody segmentu marketingowego, K2 i K2 Precise na sprzedaż

Z kolei szacunkowe wyniki finansowe Grupy Fabrity Holding za pierwszą połowę 2023 roku z ujęciem segmentu marketingowego wskazują poziom przychodów ze sprzedaży usług na poziomie zbliżonym do 56 mln zł, 16-procentowy wzrost przychodów operacyjnych (do 38,1 mln zł) oraz spadek wyniku EBITDA do 4,8 mln zł i zysku operacyjnego do 3,6 mln zł.

Spadek ogólnych przychodów segmentu marketingowego wynika wprost ze zmiany struktury przychodów: segment marketingowywykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług cyfrowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszeniu znaczenia pośredniczenia w zakupie kampanii medialnych oraz produkcji zewnętrznych.

Spółka informuje, że Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku, w związku z czym wyniki spółek zależnych - K2 Precise i Agencja K2 - zostaną przedstawione w sprawozdaniu skonsolidowanym jako wynik grupy aktywów przeznaczonych do sprzedaży.

Ostateczne wyniki finansowe zostaną przedstawione w półrocznym skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej Fabrity Holding, którego publikację zaplanowano na 31 sierpnia br.

Grupa Fabrity Holding dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana. Obok spółki holdingowej, działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50 proc. udziałów. Największymi akcjonariuszami spółki są Grzegorz Stulgis z IPO30 Unipessoal LDA (ma 26,06 proc. walorów) i Janusz Żebrowski (15,68 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"