W kategorii dzienniki informacyjne na pierwszej pozycji utrzymały się „Fakty“ TVN, których przychody z reklam w I półroczu br. wyniosły 26,1 mln zł. W porównaniu do I półrocza ub.r. zmalały o 8 proc. - jednocześnie był to jedyny spadek spośród głównych serwisów informacyjnych.
Na drugiej pozycji znalazły się „Wiadomości“ TVP1, które pod względem przychodów reklamowych zmniejszyły swój dystans do „Faktów“ - wzrosły one o 14 proc. Do 24 mln zł.
Podium uzupełniają „Wydarzenia“ Polsatu generując przychód wynoszący 18,1 mln zł (o 13 proc. wyższy niż przed rokiem).
Dalej uplasowały się: „Teleexpress“ TVP1 (12,6 mln zł; wzrost o 56 proc. - największy w zestawieniu) i „Panorama“ TVP2 (9,2 mln zł; do góry o 30 proc.).
- Cztery na pięć spektakularnych wzrostów dotyczy programów nadawcy publicznego. W przypadku „Teleexpressu” w 2016 roku zostały podniesione radykalnie ceny cennikowe - w niektórych miesiącach nawet o 80 proc. Niestety podwyżka nie jest uwarunkowana wzrostem oglądalności. Formaty stracił ok. 10 proc. widowni rok do roku - komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert TV w MullenLowe MediaHub i autor raportu.

Z kolei w kategorii inne programy informacyjne na pierwszym miejscu znalazł się „Poranek“ w TVN24, którego przychody wzrosły o 14 proc. do 8 mln zł. O 58 proc. (do 4,8 mln zł) wzrosły reklamowe pieniądze zarobione przez „Poranek“ w TVP Info.
Największy wzrost wśród programów z pierwszej piątki zanotował tutaj „Dziennik regionów“ TVP3, który uplasował się na trzecie pozycji - było to 217 roc. Do 0,87 mln zł.
Jedyny spadek w czołowej piątce, wynoszący 6 proc. do 0,78 mln zł, odnotował program „15.00 Na żywo“ w TVN24 (- 6 proc.).
- W przypadku „Panoramy” powodem jest zdecydowany wzrost liczby spotów emitowanych przy tym programie. Z tego samego powodu wzrosty przychodów zanotował format „Poranek TVP Info”. Również więcej spotów (ponad dwukrotnie), a także wysokie podwyżki cen przyczyniły się do spektakularnego wzrostu przychodów z programu „Dziennik regionów” na TVP Regionalnej. Wyższe ceny w 2016 zaproponował także TVN24 Biznes i Świat przy programie „Otwarcie dni”, stąd wzrost przychodów o blisko 70 proc. - dodaje Bakalarczyk.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w I półroczu br. był „Teleexpress”, który oglądało średnio 3,22 mln widzów.
Dom mediowy MullenLowe MediaHub opracował raport na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Przedstawione dane to kwoty netto, już po rabatach.











