Globalne przychody z usług OTT TV przekroczą 235 mld dol.

Do 2028 roku globalne przychody usług OTT i telewizyjnych, oferujących m.in. filmy i seriale, wzrosną o 81 mld dolarów. Z prognozy Digital TV Research wynika, że w ciągu pięciu lat przekroczą 235 mld dol. W zeszłym roku wynosiły one 154 mld dol. W samym 2023 roku mają wzrosnąć o 17 miliardów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Z prognozy opublikowanej przez Digital TV Europe wynika, że przychody usług AVoD (bezpłatnych, z reklamami) będą rosły szybciej niż SVoD (subskrypcyjne wideo na żądanie typu Netflix).

Do 2028 roku przychody AVoD przekroczą 91 mld dol., co oznacza wzrost o 50 mld dol. w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy wynosiły 41 mld dol. To dwa razy szybszy rozwój branży niż w przypadku SVoD.

USA niekwestionowanym liderem

Firma oceniła też jak będzie wyglądać branża OTT w poszczególnych częściach świata. Do 2028 roku przychody w regionie Azji i Pacyfiku wyniosą 52 mld dol., w Europie Zachodniej 45 mld dol., w 19 krajach Ameryki Łacińskiej 16 mld dol. Dominującym rynkiem pozostaną Stany Zjednoczone. Udział USA pod względem przychodów w branży OTT wyniesie 41 proc. Wzrosną one o 25 mld dol., przekraczając 97 mld dol.

grafika

- Spośród 138 krajów objętych badaniem, pięć największych będzie odpowiadać za dwie trzecie globalnych przychodów do 2028 roku. Odsetek ten spadł z 73 proc. w 2022 roku. Pokazuje to, że przychody w pozostałych krajach będą w najbliższych latach rosnąć szybciej niż na najbardziej rozwiniętych rynkach - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Dwukrotny wzrost w Europie Środkowo-Wschodniej

Z prognozy Digital TV Research wynika też, że w 22 państwach Europy Środkowo-Wschodniej przychody z OTT wzrosną z 2,9 mld dol. do 5,7 mld dol. w latach 2022-2028. Według brytyjskiej firmy łącznie Polska i Rosja mają odpowiadać za 61 proc. całkowitych przychodów regionu w 2028 roku. Wzrost Rosji będzie jednak tłumiony przez inwazję na Ukrainę. Po jej rozpoczęciu gracze typu Netflix, Warner Bros. Discovery, Disney, Paramount Global wycofali się z tamtejszego rynku. Rosjanie nie mogą więc legalnie korzystać z ich serwisów streamingowych. Pozostają im lokalne platformy.

grafika

Przychody samych serwisów SVoD w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosną z 1,8 mld dol. w 2022 do 3,5 mld dol. w 2028 roku. Ze względu na sytuację w Rosji, Polska stanie się liderem segmentu i jedynym krajem, którego płatne platformy z wideo na żądanie przekroczą ponad miliard dolarów przychodów. Stanie się tak m.in. dzięki inwestycjom w lokalne produkcje takich graczy jak Netflix, Warner Bros. Discovery czy Amazon Prime Video.

Przychody bezpłatnych serwisów z reklamami (AVoD) wzrosną z 736 mln dol. do 1,6 mld dol. Na tym rynku widać pewne ożywienie. TVN, który dwa lata temu zrezygnował z darmowych pakietów Playera, uruchomił ostatnio serwis vod.pl, na którym można oglądać starsze produkcje, nie płacąc za to. - Przychody z usług typu AVoD będą rosły szybciej niż w przypadku SVoD. Przychody działających w Rosji firm będą w tej kategorii większe niż usług dostępnych dla Polaków - powiedział Murray.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji