Przygniatająca większość konsumentów pomija reklamy wideo

Niemal wszyscy konsumenci pomijają w oglądanych treściach wideo reklamy - wynika z badania Kantara i Google. Aż 86 proc. nagrań wideo prezentowanych respondentom w badaniu, było przerywane, kiedy pojawiał się przekaz reklamowy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Przygniatająca większość konsumentów pomija reklamy wideo
Fot. Pixabay

Kantar i Google na grupie tysiąca respondentów sprawdził, jak konsumowane są treści wideo zawierające reklamy. Badacze przez pięć dni zlecili badanej grupie oglądanie treści z VOD, mobile, telewizorów i YouTube'a w specjalnych okularach (od 40 do 75 minut dziennie). Zebrano ponad 400 godzin materiałów, z czego około 28 godzin to czas reklamowy. Widzowie w trakcie badania mieli styczność z 6002 reklamami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-internetowa-w-polsce-jakie-wydatki-w-2020-roku ##

Konsumenci pomijają reklamy

Zdaniem autorów badania, zasięg kampanii reklamowej nie stanowi już dla marketerów wyzwania - jest nim za to uwaga oglądających. - Uwaga będzie walutą przyszłości mediów - mówił  Michał Zajdel head of media&digital z firmy Kantar, podczas prezentacji badania na Forum IAB.

Aż dziewięciu na dziesięciu badanych widzów pomijało reklamy. Samo pomijanie reklam zostało w badaniu Kantara i Google podzielone na płatne np. (scrollowanie, pominięcie, wchodzenie w interakcje z innymi osobami w pokoju)  i niepłatne (zmiana kanału, wyjście z pomieszczenia, wyłączenie urządzenia).

Na YouTube 13 proc. użytkowników rozglądało się w inne strony lub po ekranie w czasie emisji reklamy; 7 proc. pomijało zaś reklamę po 30 sekundach. Dla porównania, w VOD w czasie reklamy rozglądało się 61 proc. badanych, a w telewizji 43 proc. 39 proc. konsumentów serwisów VOD na czas reklam wychodziło z pomieszczeń. W przypadku reklam w telewizji co czwarty badany "przerzucał się" na drugi ekran np. smartfon.

Mimo iż reklamy były w taki czy inny sposób ignorowane przez konsumentów, to większość czasu reklamowego do nich trafiło. Najlepsze statystyki ma YouTube - widzowie mieli kontakt z reklamą w pobliżu. przez 94 proc. czasu reklamowego. W przypadku telewizji i VOD wskaźnik ten wyniósł 76 proc.

Co robią widzowie, kiedy nie mają styczności z reklamą? Badani Kantara i Google najczęściej rozglądali się, wychodzili (YouTube) lub przechodzili na inny ekran (telewizja, VOD).

grafika

Źródło: badanie Kantar, Google, prezentacja z Forum IAB

Zdaniem autorów badania, uwaga widza skupiona na reklamie przekłada się na jej efektywność - nawet gdy konsument nie ogląda jej w całości, pomija po jakimś czasie, tylko ją słyszy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketing-po-pandemia-koronawirus ##

Odbiór reklamy w zależności od urządzenia (TV, ekran komputera, smartfon) różni się pod kątem uwagi i możliwości odbioru. Tak więc, jak twierdzą eksperci Kantar i Google, projektując reklamy z uwzględnieniem urządzenia, na którym będzie oglądana, można zwiększyć jej efektywność.

Wyniki badania zostały zaprezentowane w czasie Forum IAB.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu