"Przyjaciółka" w 2002 roku

Przyjaciółka niekwestionowanym liderem sprzedaży

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rok 2002 ugruntował pozycję Przyjaciółki jako niekwestionowanego lidera sprzedaży egzemplarzowej na rynku tygodników kobiecych. Średnia sprzedaż Przyjaciółki za okres I-IX 2002 wyniosła 630.569 egz.* Przyjaciółka, zdobywając pozycję nr 1 pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy, wyprzedzała w 2002 roku swojego najbliższego konkurenta o 180.000 egz.* w każdym tygodniu. W porównaniu z rokiem 2001 jest to wzrost o 16%**. Jako jedyny tygodnik kobiecy "Przyjaciółka" sprzedał aż 4 numery w nakładzie powyżej 1 miliona egzemplarzy każdy.

Wpływy Biura Reklamy Przyjaciółki w 2002 roku wyniosły 32,07 mln. To o ponad 6 mln więcej niż najbliższy konkurent. Ponad 1/3 (36%) firm reklamujących się w tygodnikach kobiecych wybrała właśnie Przyjaciółkę.

W 2002 roku Przyjaciółka wydała aż 10 wydań specjalnych oraz 2 albumy. Tygodnik wprowadził również na rynek kolejne wydawnictwo seryjne - "Przyjaciółka Poradnik".

Niewątpliwym sukcesem "Przyjaciółki" jest wprowadzenie najobszerniejszego działu zdrowia oraz działu kulinarnego wśród tygodników kobiecych. W 2002 po przeprowadzonych badaniach i analizach rubryki te zostały doskonale dopasowane do potrzeb czytelniczek i teraz stanowią podstawę profesjonalnych działów poradniczych pisma. Formuła rubryk została zmieniona. Do działu zdrowia została wprowadzona tzw. "Klinika Przyjaciółki" - bezpłatna poradnia telefoniczna pod numerem, której dyżurują lekarze specjaliści. Pismo stało się dzięki temu bardziej interaktywne, teraz czytelniczki mogą także za pośrednictwem infolinii uzyskać poradę specjalisty. Zmiany w piśmie są konsekwencją strategii Edipresse w stosunku do tytułu, polegającej na ciągłym ulepszaniu, dążeniu do doskonałości i gwarancji najwyższej jakości pod każdym względem. Ta strategia pozostanie niezmieniona w 2003 roku.

Rok 2003 Przyjaciółka rozpoczyna zmianą papieru na bardziej elegancki. Już za tydzień (30.01.2003) na rynku ukaże się 5/2003 numer "Przyjaciółki", po raz pierwszy wydrukowany na nowym powlekanym papierze LWC. Przyjaciółka jako pierwszy i jedyny tygodnik kobiecy sięgnęła po papier z wyższej półki zarezerwowany do tej pory dla eleganckich magazynów oraz tygodników opinii. Dzięki wprowadzeniu nowego papieru strony "Przyjaciółki" będą miały o 30% większy połysk, będą dużo bielsze i gładsze, a drukowane na łamach zdjęcia będą miały o blisko 50% wyższy kontrast.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online