Podział koncernu Warner Bros. Discovery ma zostać sfinalizowany najpóźniej do połowy przyszłego roku. Powstanie wtedy spółka Warner Bros. z Davidem Zaslavem na czele oraz Discovery Global, którą pokieruje Gunnar Wiedenfels. Przygotowania do nowej struktury trwają od wielu miesięcy.
W skład Warner Bros. wchodzić będą: Warner Bros. Television, Warner Bros. Motion Picture Group, DC Studios, HBO, HBO Max i Warner Bros. Gaming Studios, a także ich biblioteki filmowe i telewizyjne.

Discovery Global to z kolei kanały telewizyjne z branży rozrywkowej, sportowej i informacyjnej na całym świecie, w tym CNN, TNT Sports w USA i Discovery, kanały niekodowane w całej Europie (m.in. TVN) oraz produkty cyfrowe, takie jak serwis streamingowy Discovery+ i Bleacher Report.
Szef WBD: Niekodowane stacje radzą sobie bardzo dobrze
Zaslav zapowiedział na konferencji, że Discovery Global będzie koncentrować się na rozwoju i akwizycji kanałów, które mogą przynieść długoterminowe korzyści finansowe. W szczególności koncern mogą interesować europejskie niekodowane stacje, które według szefa WBD "radzą sobie bardzo dobrze".
Jak podaje c21media.net, Wiedenfels zaznaczył, że wydzielenie Discovery Global z WBD będzie wymagało znaczących inwestycji, aby firma osiągnęła sukces jako samodzielna jednostka. Podkreślił, że istnieją znaczące możliwości wzrostu, które firma zamierza wykorzystać w nadchodzących miesiącach.

WBD i Comcast wydzielają kanały linearne w związku ze spadkiem ich wartości w erze streamingu. Amerykanie masowo rezygnują z usług tradycyjnych sieci kablowych i platform satelitarnych na rzecz subskrypcji platform SVoD typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max. Przekłada się to na niższą oglądalność tradycyjnych kanałów z płatnej telewizji i mniejsze wpływy reklamowe.
Jak zauważa deadline.com, Zaslav przyznał, że biznes w postaci kanałów linearnych poza sportem i newsami jest wyzwaniem. Dzięki podziałowi, obie firmy będą mogły odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości poszczególnych aktywów. – Czym będzie Food Network w przyszłości? W jaki sposób CNN może stać się marką globalną? Jak zarabiać na transmisjach sportowych, wykorzystując wszystkie prawa, które posiadamy? – wymienił szef WBD.

Pomimo planów przejęć w Europie, ostatnio koncern Warner Bros. Discovery zdecydował o sprzedaży oddziału w Nowej Zelandii, odpowiedzialnego za miejscowe kanały niekodowane, za symbolicznego 1 dolara nowozelandzkiego, czyli nieco ponad 2 złote. Nowym właścicielem stacji linearnych WBD w tym kraju będzie Sky New Zealand.











