PS4 wzbudza większe zainteresowanie niż Xbox One

Pod koniec br. wystartuje nowa konsolowa wojna, kiedy na rynku zadebiutują PlayStation 4 od Sony i Xbox One od Microsoftu. Obecnie większe zainteresowanie wśród konsumentów wzbudza produkt japońskiej firmy - wynika z badania Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

14,2 proc. badanych z USA i Europy wyraża chęć zakupu konsoli PS4 w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, w porównaniu do 9,5 proc. zamierzających nabyć Xbox One (8,6 proc. respondentów chce kupić Nintendo Wii U).

Analitycy Strategy Analytics wyliczyli, że gdyby przełożyć te dane na sprzedaż, nowa konsola Sony notowałaby wyniki o blisko 50 proc. lepsze niż produkt Microsoftu.

PS4 jest popularniejsza od Xbox One zarówno wśród konsumentów z USA, jak i Europy, pomimo że Xbox 360 sprzedaje się obecnie lepiej na rynku amerykańskim od PS3. W kluczowej dla rynku grupie wiekowej 20-35 lat blisko 30 proc. respondentów zamierza nabyć PS4, podczas gdy Xbox One - niecałe 20 proc.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Strategy Analytics w czerwcu 2013 r. online na reprezentatywnej grupie internautów z USA (n=2062) i Europy (n=4118) w wieku od 15 do 74 lat.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"