Za nami PSPR Day 2024 (relacja)

W piątek 18 października w Warszawie podczas PSPR Day spotkali się przedstawiciele świata public relations. – Nasza konferencja w tym roku to debata ekspercka, liczne case studies naszych członków i członkiń, a także integracja i networking – mówi nam Żaneta Przybylska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Za nami PSPR Day 2024 (relacja)

PSPR Day 2024 zorganizowano z okazji 30-lecia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations 18 października 2024 roku w warszawskim Centrum Konferencyjnym West Gate, pod hasłem „Back to the future”. Spotkanie rozpoczęło się upamiętnieniem Adama Łaszyna, zmarłego 9 października wybitnego eksperta komunikacji kryzysowej i wizerunkowej.

Cyprian Maciejewski, prezes zarządu PSPR: Adam Łaszyn był tylko jeden. Zawsze męczyło go poczucie, że polski PR może być znacznie lepszy i skutecznie rozwijany jako sektor zawodowy. Wiedział, że wiele szans jest marnowanych i otwarcie o tym mówił. Pozostało nam czerpać z jego doświadczenia i dorobku.

PSPR DAY

Roksana Obuchowska, wiceprezeska zarządu PSPR, przedstawiła wyniki raportu „Approaching The Future 2024", opracowanego na bazie dialogu z 300 organizacjami ze 126 krajów. Główne wnioski wskazują trendy w komunikacji rezonujące tym roku najmocniej – komunikacja korporacyjna, budowanie reputacji korporacyjnej, zrównoważony rozwój, cel przedsiębiorstwa (Corporate purpose). Co ciekawe, na ostatnim miejscu w trendach znalazła się AI.

PSPR DAY

W pracy nad dbałością o wizerunek korporacyjny czeka nas więc mniej utartych schematów działania, a więcej testów, „szycia na miarę” i inspiracji cross-branżowych. Stąd też najcenniejsze są relacje, wzmacniane chociażby w trakcie takich wydarzeń jak PSPR Day, bo pozwalają poznać, w jaki sposób „od kuchni” i „w boju” sprawdziły się dane narzędzia i rozwiązania.  

W debacie odbywającej się w ramach PSPR Day redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl Justyna Dąbrowska-Cydzik rozmawiała o problemach z relacjami z PR-owcami – skąd się biorą i jak je rozwiązywać. Nie zabrakło w tej dyskusji także rozmów o tym, co trapi branżę dziennikarską i jak wpływa to na pracę ekspertów PR. W ocenie dziennikarki Wirtualnemedia.pl i pozostałych panelistów, warto szukać pól porozumienia między przedstawicielami zawodów, bo są one sobie wzajemnie potrzebne.

Przedstawiciele mediów i branży PR zgodni byli w tym, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek jest miejsce na dialog i uświadamianie celów każdego z obszarów. A co najważniejsze – na relacje. Bo przy dużej fragmentaryczności rynku PR, wielości agencji o różnej wielkości i obecności freelancerów ciężko jest zadbać o wspólny interes.

PSPR DAY

Case studies na PSPR Day 2024 
Obchody 30-lecia PSPR na pierwszym miejscu stawiały dyskusję i studia przypadku. Głosami różnych branż opowiedziano o całym spektrum wyzwań, z którymi borykały się one w ostatnim czasie.

Przedstawicielki UNUM i Polskiej Izby Ubezpieczeń mówiły o solidarności branżowej i wspólnej z poszkodowanymi walce z konsekwencjami powodzi.

Rzeczniczka prasowa Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie otwarcie przyznała, że zajęła się pracą w fascynującej, choć z perspektywy mieszkańców „nudnej” branży i pokazała, że to wcale nie stoi na przeszkodzie, by storytelling organizacji został częścią popkultury.

Rolę zintegrowanych działań PR w obszarze komunikacji technologii kosmicznych i sprawdzone sposoby na zaistnienie w mediach, docierających do decydentów pokazała przedstawicielka Thorium Space Technology. Nie zabrakło aspektów badań i analiz – zarówno z perspektywy platformy migracyjnej EWL, jak i ekspertów od kampanii prezydenckiej w USA.

PSPR DAY

Mocny akcent stanowiły branże związane z ochroną zdrowia, zarówno z perspektywy samodzielnej reprezentacji interesów firmy farmaceutycznej AMARA przed decydentami z Ministerstwa Zdrowia, jak i integracji branży medycznej w kampanii Centrum Medycznego CMP. Nie zabrakło także modnego tematu gamingu.

PSPR DAY

– Nasza konferencja w tym roku to debata ekspercka, liczne case studies naszych członków i członkiń, a także integracja i networking. Momentem refleksji było uhonorowanie pamięci o Adamie Łaszynie, który był również naszym aktywnym członkiem. Ogłosiliśmy również nową formułę nagrody branżowej Lwy PR i kontynuowaliśmy akcję #SoliarnoscPRowców na rzecz naszej koleżanki Agnieszki Bednarczyk, a także powodzian. Dziękujemy wszystkim obecnym na PSPR Day oraz partnerom – podsumowuje dla Wirtualnemedia.pl Żaneta Przybylska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. 

Zdjęcia: Łukasz Kamiński/PSPR 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów