W przypadku Influential dostęp do danych z firmy Epsilon, którą Publicis nabył w 2019 r., umożliwi markom lepszą identyfikację twórców, którzy przemawiają do docelowych odbiorców – czytamy w komunikacie prasowym.
Publicis i Influential planują także prowadzenie platformy opartej na sztucznej inteligencji, która umożliwi klientom „całościowe planowanie, zarządzanie i pomiar inwestycji w zakresie marketingu społecznościowego, cyfrowego i afiliacyjnego”, przy jednoczesnym rozszerzeniu zasięgu i wpływu kampanii w mediach społecznościowych na kanały cyfrowe i afiliacyjne.
Platforma ma być prowadzona przez Ryana Deterta, dyrektora generalnego Influential, a jej centrala będzie stanowić część Publicis Groupe i będzie wspierać wszystkie jej agencje. Obie firmy nie komentują transakcji, która ma zostać sfinalizowana pod koniec sierpnia. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione.

Z badania przeprowadzonego przez Influencer Marketing Hub wynika, że marki planują zwiększyć swoje budżety na influencer marketing o prawie 46 proc. rok do roku w 2024 roku, do 24 miliardów dolarów.
Jak podaje AdAge, Influential zwiększył szacunkowe przychody do 150 milionów dolarów w 2023 roku, w porównaniu ze 100 milionami dolarów rok wcześniej. W komunikacie podano, że agencja współpracuje z 300 markami na całym świecie, w tym z Hiltonem przy tworzeniu pierwszego w historii 10-minutowego TikToka, a także z McDonald's.
„To przejęcie nie tylko oznacza, że obejmiemy wiodącą rolę w marketingu influencerów, ale także w wyjątkowy sposób pozycjonuje nas w centrum ekosystemu nowych mediów” – powiedział cytowany w komunikacie Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe.











