Publicis konsoliduje w Polsce

Optimedia i ZenithMedia w jednej grupie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od 1 stycznia 2005 roku domy mediowe ZenithMedia, Equinox oraz Optimedia połączą swoje siły i utworzą ZenithOptimedia Group Poland - jeden z trzech największych podmiotów na polskim rynku domów mediowych. Dzięki temu posunięciu międzynarodowa sieć ZenithOptimedia ujednolici swoją obecność w Polsce a wymienione firmy zaczną ze sobą kooperować tak, jak ma to miejsce na rynkach zagranicznych. Celem nowej grupy będzie osiągnięcie synergii w tworzeniu maksymalnie spójnej i konkurencyjnej oferty rynkowej oraz rozwijanie standardów obsługi klientów na najwyższym poziomie.

Firmy wchodzące w skład ZenithOptimedia Poland utrzymają swoją niezależność w funkcjonowaniu i obsłudze klientów. Zmianie ulegnie struktura kierowania finansami. ZenithOptimedia Poland przejmie obowiązek składania raportów finansowych z działalności wymienionych domów mediowych od ich rodzimych agencji reklamowych (Saatchi&Saatchi oraz Publicis). Firmy wchodzące w skład ZenithOptimedia Poland będą także wspólnie prowadzić negocjacje z mediami i partnerami biznesowymi.Nowa grupa będzie również odpowiedzialna za koordynację rozwoju sieci w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry i kraje bałkańskie). Specjalnie do tego celu zostanie powołany zespół specjalistów, który będzie wspierał działania domów mediowych ZenithOptimedia w poszczególnych krajach.ZenithOptimedia Group Poland został powołany do życia przez Publicis Group. Będzie miał formę spółki. Zarząd ZenithOptimedia Poland utworzą: Adri Ulfman, Dyrektor Regionalny ZenithOptimedia ds. Europy Środkowej i Wschodniej, który będzie piastował funkcję przewodniczącego rady nadzorczej oraz CEO spółki, Szymon Marek - Dyrektor Zarządzający Optimedia Poland, Jakub Potrzebowski - Dyrektor Zarządzający ZenithMedia.

Prace zarządu będzie wspierać Komitet Doradczy, który zadba o zapewnienie odpowiedniego kierunku rozwoju grupy. ZenithOptimedia pozycjonuje się jako tak zwana ROI Agency (ang. Return On Investment -  zwrot z inwestycji). Jej działania mają być ukierunkowane na przynoszenie klientom zwrotu z inwestycji poniesionych na komunikację marketingową. Tej ideii będzie także podporządkowana praca polskiego oddziału grupy. ZenithOptimedia Poland będzie również przedstawiana jako instytucja specjalizująca się w innowacyjnych i profesjonalnych metodach komunikacji marketingowej. W Komitecie Doradczym zasiądą między innymi: Tomasz Pawlikowski, Dyrektor Regionalny Publicis ds. Europy Środkowej i Wschodniej oraz Marek Żołędziowski, Prezes Saatchi&Saatchi Poland.

"Czujemy się zobowiązani do dostarczania naszym klientom bezkonkurencyjnych i maksymalnie efektywnych rozwiązań oraz usług. Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć, umiejętności, narzędzi oraz posiadanej unikatowej wiedzy i zależy nam na tym, by te zasoby rozwijać. Inwestujemy w ludzi i zmiany strukturalne, żeby stworzyć na rynku nową, godną naśladowania jakość. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera." - powiedział Adri Ulfman.

ZenithOptimedia Group Poland planuje także zacieśnienie współpracy z domem mediowym Starcom.

ZenithOptimedia to międzynarodowa sieć domów mediowych należąca do Publicis Group - jednej z największych na świecie grup skupiających firmy z branży komunikacji marketingowej. Posiada 161 oddziałów w 58 krajach świata. Oferuje usługi m.in. z zakresu przygotowania strategii komunikacji marketingowej, planowania, negocjacji przy zakupie powierzchni i czasu reklamowego oraz wdrażania kampanii reklamowych. Zajmuje się także koordynacją działań reklamowych prowadzonych na skalę międzynarodową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji