Firma GSK rozpoczęła przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów wiosną br. Trzy lata po tym, jak prowadziła ostatnie postępowanie w tym zakresie. W Europie budżetu klienta bronił MediaCom (GroupM), w USA - PHD (Omnicom Media Group).
Szacuje się, że GSK wydaje rocznie na reklamę w mediach ok. 1,7 mld dolarów. Z Informacji, do których dotarł serwis Campaignlive wynika, że Publicis Media utworzy dedykowaną jednostkę do obsługi GSK.
W ofercie firmy na rynku polskim są takie marki produktów bez recepty, jak m.in. Cholinex, Excedrin, Fenistil, Orofar Max, Otrivin, Panadol, Rutinoscorbin, Theraflu, Voltaren, Zovirax.
Rozstrzygnięcie globalnego przetargu mediowego będzie mieć konsekwencje również dla rynku polskiego. Lokalnie firmę GSK obsługuje obecnie MediaCom Warszawa.
GSK jest poza ścisłą czołówką reklamodawców wśród firm farmaceutycznych w Polsce. W polskim oddziale koncernu w połowie br. nastąpiła zmiana na stanowiska dyrektora marketingu - funkcję tę objęła Marta Prechtlova, wcześniej związana z marketingiem firmy w Czechach i na Słowacji. Zastąpiła Katarzynę Jezierską.












