Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów

Publicis Media zdecydowanie przewodzi w wygranych przetargach mediowych na poziomie globalnym w pierwszej połowie tego roku — wynika z analizy firmy badawczej COMvergence.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów
fot. AI

Łączna wartość nowo pozyskanych przez Publicis Media budżetów mediowych netto (z uwzględnieniem strat i utrzymanych klientów) wyniosła 6,34 miliarda dolarów.

Do największych wygranych Publicis Media należały: Coca-Cola Co. (budżet na Amerykę Północną wart 835 mln dolarów) oraz globalne budżety marek takich, jak Barilla, Dropbox, Goodyear, LinkedIn, Mars, PayPal i Santander.

Na drugim miejscu uplasowała się grupa IPG Mediabrands z wynikiem 1,48 mld dolarów, napędzanym głównie silnymi wynikami w USA. Omnicom Media Group zamknęła pierwszą trójkę z wynikiem 1,16 mld dolarów, m.in. dzięki skonsolidowanemu przetargowi Kimberly-Clark (obejmującemu wiele rynków, z wyłączeniem Ameryki Północnej).

Dentsu i Havas zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce, a na szóstym miejscu znalazła się grupa WPP, która — jak podkreśla COMvergence — była jedyną z tzw. "Wielkiej Szóstki", która zanotowała ujemny bilans w wysokości -2,27 mld dolarów. Jedną z głównych strat WPP była przegrana w przetargu Coca-Coli, wygranym przez Publicis.

Agencyjnie wygrywa Initiative

Najlepszą agencją okazała się Initiative (IPG) z wynikiem 1,4 mld dolarów, m.in. dzięki wygranym budżetom Paramount i Anthropic.

Na drugim miejscu znalazła się Spark Foundry (Publicis), a na trzecim - Zenith (również Publicis).

Wyniki
Wyniki © Licencjodawca

Łączna wartość przetargów (globalnie) w I połowie 2025 roku wyniosła 17,6 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku.

USA stanowiły 45 proc. całkowitych globalnych budżetów objętych przeglądem, a Chiny - kolejne 11 proc.

Instytut COMvergence przeanalizował prawie 1 840 przetargów mediowych w 49 krajach. 61 proc. przetargów stanowiły przeglądy lokalne, a pozostałe to przeglądy globalne i międzynarodowe.

Agencje niezależne zdobyły 2,98 mld dolarów z całkowitej puli budżetów przetargowych. Wśród największych wygranych znalazła się agencja Horizon Media z dwoma dużymi sukcesami: Spectrum (800 mln dolarów) i Peloton (225 mln dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online