Publicis Poland: przychody 6 proc. w dół, 1,9 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek wpływów o 6,4 proc. do 40,91 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 8,8 proc. jej zysk netto zwiększył się z 1,31 do 1,87 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu Publicis Poland wyliczyła, że w ub.r. jej klientami zostały kolejne spółki grupy PGE, Garnier Green Beauty, Develia, Notino, Michelin (z marką opon ciężarowych), w ramach usług Publicis Lion - Mondelez (z markami Prince Polo i Nussbeisser), Arval i USP Zdrowie (z marką Jasnum), a w ramach usług Publicis Consultants - PGE, L’Oréal, Reckitt, Lite E-commerce i Hartmann.

Przychody krajowe agencji zwiększyły się w ub.r. z 29,96 do 31,78 mln zł, a wpływy zagraniczne zmalały 13,74 do 9,13 mln zł.

- W 2021 roku przeorganizowaliśmy sposób pracy - mniejsze, zwinne, multidyscyplinarne i cross-działowe zespoły zapewniają innowacyjność i kreatywność oraz pełne wykorzystanie połączonego potencjału ekspertów z agencji Publicis i z całej Grupy: od strategii i idei, przez content marketing, współpracę z influencerami, projekty gamingowe, e-commerce, data science po planowanie mediów i współprace ze start’up ami - opisano.

Wpływy Publicis Poland od innych spółek z Publicis Groupe wyniosły w ub.r. 1,95 mln zł (wobec 2 mln zł w 2020 roku), na co złożyło się m.in. 688,5 tys. zł od SA Publicis Conseil,

Zatrudnienie zoptymalizowane

Agencja poniosła w ub.r. 38,54 mln zł kosztów operacyjnych, po spadku o 8,8 proc. z 42,27 mln zł w 2020 roku. Przesądził o tym spadek kosztów usług obcych z 26,01 do 21 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 12,97 do 14,07 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i świadczenia pracownicze - z 2,38 do 2,47 mln zł. Średnia liczba pracowników agencji zmalała ze 106 do 92.

- 2021 powstała nowa struktura organizacyjna firmy. Największe zmiany dotyczyły działu kreacji, gdzie powołano mniejsze sprawniejsze zespoły zdolne do błyskawicznej reakcji na briefy klienckie. Optymalizacja zasobów doprowadziła do zmniejszenia zatrudnienia - wyjaśniono w sprawozdaniu.

Wydatki wobec innych firm z Publicis Groupe sięgnęły w ub.r. 4,29 mln zł, z czego 1,79 mln zł dla PGP hub, a 1,4 mln zł dla MSL Group. Pozostałe przychody i koszty Publicis Poland wynikają głównie z obsługi akcji marketingowych Michelin, m.in. pośrednictwa w zakupie kart przedpłaconych.

80 proc. wpływów w ramach umów długoterminowych

Zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 1,44 do 2,37 mln zł, zysk operacyjny - z 1,45 do 2,5 mln zł, a zysk netto - z 1,31 do 1,87 mln zł. 100 proc. jej udziałów ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.

Publicis Poland zaznaczyła, że jej tegoroczne przychody w 80 proc. są zabezpieczone długoterminowymi umowami.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji