Vodafone konsoliduje współpracę z agencjami reklamowymi i przekazuje Publicis Groupe obsługę marki głównej oraz pięciu spółek operacyjnych. Decyzja obejmuje działania globalne i lokalne na rynkach EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Wcześniej klient pracował z wieloma partnerami, teraz stawia na jeden zespół i większą spójność marki.
Publicis ma zbudować dedykowany zespół kreatywny, analityczny i kliencki, który będzie pracował wyłącznie dla Vodafone. W zapowiedzi podkreślono cel: nowy poziom spójności, rozpoznawalności i jakości kreacji. To odpowiedź na konieczność ujednolicenia komunikacji na wielu rynkach.
Kluczowym elementem współpracy jest platforma Leona. Vodafone ma być jedynym operatorem telekomunikacyjnym z dostępem do tego narzędzia w wybranych krajach Europy. Leona wykorzystuje sztuczną inteligencję i symuluje bazę 70 mln tożsamości telekomunikacyjnych, co ma umożliwić tworzenie treści opartych na bieżących insightach.

W komunikacie Vodafone wskazano, że podejście łączy potencjał ludzi i sztucznej inteligencji. Ma to zapewnić wyróżnialność i spójność w komunikacji marki. Zmiana wpisuje się w strategię większych inwestycji w wizerunek, które mają przełożyć się na wzrost biznesu.











