Pudelek znów przed Pomponikiem, Świat Gwiazd w górę. Kilka witryn ze spadkami

Na pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów o tematyce show-biznesowej wrócił Pudelek, wyprzedzając Pomponika. Mocno wzrosła odwiedzalność Świata Gwiazd i sekcji show-biznesowej o2.pl, za to analogiczny dział portalu „Super Expressu”, Party.pl i Plotek zanotowały spore spadki.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Pudelek znów przed Pomponikiem, Świat Gwiazd w górę. Kilka witryn ze spadkami

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu 2024 roku Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) w wersji przeglądarkowej przyciągnął 5,76 mln użytkowników (czyli 19,32 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), każdego średnio na nieco ponad pół godziny (30 minut i 21 sekund).

Pół godziny na Pudelku, 11 minut na Pomponiku

Ponad 5 mln internautów odwiedziło jeszcze dwie witryny show-biznesowe, przy czym spędzili tam znaczniej mniej czasu niż na Pudelku. Pomponik (Grupa Polsat-Interia) jako strona www i aplikacja mobilna zanotował 5,48 mln użytkowników, 18,36 proc. zasięgu oraz 11 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) w wersji przeglądarkowej - 5,12 mln odwiedzających, 17,15 proc. zasięgu oraz 9 minut i 36 sekund średniego czasu.

Trzy inne serwisy z zestawienia miały ponad 4 mln użytkowników. W sekcji show-biznesowej Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) każdy z 4,6 mln internautów (15,42 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 6 minut i 40 sekund. Plotek.pl (Agora) jako serwis i aplikacja przyciągnął 4,35 mln użytkowników (14,58 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 minut i 25 sekund, zaś Jastrzabpost.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 4,33 mln odwiedzających (14,52 proc. zasięgu), przeciętnie na 5 minut i 38 sekund.

Minimalnie poniżej pułapu 4 mln użytkowników znalazł się Swiatgwiazd.pl (Iberion), który odwiedziło 3,99 mln internautów (13,37 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 28 sekund.

Oprócz Fakt.pl w czołowej dziesiątce są sekcje show-biznesowe dwóch innych portali horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział zanotował 3,44 mln użytkowników, 11,52 proc. zasięgu oraz dokładnie 5,5 minuty przeciętnego czasu korzystania, a na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 2,32 mln użytkowników (7,77 proc.) oraz 3 minuty i 11 sekund średniego czasu.

Z kolei Party.pl (Burda Media Polska) odwiedziło 3,15 mln internautów (10,54 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 28 sekund.

grafika

W porównaniu do lipca Pudelek.pl stracił 51,2 tys. użytkowników oraz minutę i 22 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 0,9 i 4,3 proc. w dół). Mimo to zwiększył przewagę nad Pomponikiem, który zanotował głębsze spadki: o 293,9 tys. odwiedzających (5,1 proc.) i 53 sekundy przeciętnego czasu (7,4 proc.).

Do marca br. (potem przez trzy miesiące nie publikowano danych serwisów tematycznych w związku ze zmianami w Mediapanelu) przez wiele miesięcy liderem zasięgowym był Pomponik. Zdarzało się, że jego przewaga nad Pudelkiem i Plotkiem przekraczała 2 mln użytkowników.

Duże wzrosty sekcji show-biznesowych o2.pl i Fakt.pl

W sierpniu br. dwucyfrowo w ujęciu procentowym zmalały miesiąc do miesiąca wyniki Party.pl i sekcji show-biznesowej portalu „Super Expressu”. Na pierwszej witrynie ubyło 501,1 tys. internautów (13,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 35 sekund (14,4 proc.), zaś na drugiej liczba odwiedzających zmalała o 648 tys. (21,8 proc.), zaś przeciętny czas korzystania o 32 sekundy (14,3 proc.).

Natomiast Plotek stracił 430,6 tys. użytkowników (9 proc.) oraz minutę i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (20,9 proc.).

Za to sekcja o show-biznesie na o2.pl przyciągnęła 983 tys. internautów więcej niż przed miesiącem, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 21 sekund (to odpowiednio 40,1 i 32,5 proc. w górę). Analogiczny dział Fakt.pl zyskał 286,9 tys. użytkowników (6,6 proc.) i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,1 proc.), a Swiatgwiazd.pl - 516,3 tys. użytkowników (14,9 proc.) i 5 sekund średniego czasu (1,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON