Polityka rusza z płatnym serwisem popularnonaukowym Pulsar

We wtorek ruszył Projekt Pulsar (projektpulsar.pl), nowy portal popularnonaukowy, który powstał w wyniku połączenia serwisów internetowych „Świata Nauki” oraz „Wiedzy i Życia”. Oba te miesięczniki wydaje spółka Polityka. Portal funkcjonuje w oparciu o subskrypcję cyfrową, jego szefem jest Karol Jałochowski, dziennikarz naukowy tygodnika „Polityka”.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Polityka rusza z płatnym serwisem popularnonaukowym Pulsar

Na zawartość nowego projektu składają się naukowe newsy i aktualności, pogłębione materiały własne (pisane specjalnie na jego potrzeby), ale także bieżące i archiwalne wydania „Wiedzy i Życia” i „Świata Nauki” w formie cyfrowej. Będzie też miejsce na podcasty przygotowywane przez redakcję Pulsara.

Na portalu pojawiać się mają autorzy znani z papierowych łamów obu miesięczników oraz z tygodnika „Polityka”. Oprócz tego będzie można też przeczytać teksty znanych dziennikarzy naukowych i felietonistów, wybitych ludzie nauki z Polski i nie tylko. Pojawiać się mają także m.in. Daniel C. Dennett (filozof umysłu), Melanie Mitchell (znawczyni sztucznej inteligencji), Marek Żukowski, Artur Ekert i Charles H. Bennett (specjaliści od kwantowej teorii informacji).

grafika

Wspólne przedsięwzięcie dwóch miesięczników

Portal jest wspólnym przedsięwzięciem dwóch miesięczników wydawanych przez politykę: „Świata Nauki” i „Wiedzy i Życia”. W wersji drukowanej pisma te niezmiennie przygotowywane są przez zespoły redaktorskie, dziennikarskie i autorskie pod kierownictwem dotychczasowych redaktorek naczelnych – Elżbiety Wieteski (kieruje „Świat Nauki”) i Olgi Orzyłowskiej-Śliwińskiej (red. naczelna „Wiedzy i Życia”).

Pulsarem kierują zaś dziennikarze i redaktorzy naukowi od wielu lat związani z „Polityką”: Karol Jałochowski, jako redaktor naczelny i Katarzyna Czarnecka, jako jego zastępczyni. Autorem logotypu i projektu graficznego serwisu jest Maciej Blaźniak ze Studia Ładne Halo. Serwis powstał pod kierunkiem Joanny Chmieleckiej, dyrektor pionu cyfrowego „Polityki.

Spółka Polityka przejęła wydawanie „Świata Nauki” od oficyny Prószyński Media w kwietniu 2021 roku. Już wtedy Jerzy Baczyński, redaktor naczelny tygodnika „Polityka”, zapowiadał rozwój tego przedsięwzięcia.  Z kolei „Wiedza i Życie” przeszła pod wydawniczą opiekę Polityki w sierpniu 2020 roku. Także wówczas – w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl – Piotr Zielonek, dyrektor wydawniczy Polityki, zapowiadał rozwój pisam i „skupienie się na jego digitalizacji”.

Dostęp - w modelu subskrypcyjnym

Pulsar funkcjonuje w oparciu o subskrypcję cyfrową. Dostęp do kilku tekstów w miesiącu na projektpulsar.pl jest darmowy. Prenumerata miesięczna pulsara przy płatności cyklicznej kosztuje 19,99 zł miesięcznie (pierwszy miesiąc w cenie 9,90 zł). Przy płatności z góry za dostęp na 90 dni pobierana jest opłata w wysokości 69,99 zł.   

Z pulsara można także korzystać w ramach uruchomionego przez „Politykę” Pakietu Uniwersum, który obejmuje pełną ofertę cyfrową wydawnictwa. Oprócz funkcjonujących do tej pory pakietów Polityki Standard i Premium, pakiet Uniwersum w cenie 39,99 zł miesięcznie, umożliwia dostęp do treści wszystkich wydawnictw: tygodnika „Polityka”, aplikacji „Fiszki Polityki”, dwutygodnika „Forum”, wydawnictw specjalnych „Pomocnik Historyczny”, „Niezbędnik Inteligenta”, „Salon”, „Poradnik Psychologiczny JA MY ONI” oraz miesięczników popularnonaukowych „Świat Nauki” oraz „Wiedza i Życie”.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii