Przychody Pyszne.pl wzrosły z 17,6 do 37 mln zł, a strata - z 37,6 do 47,6 mln zł. Serwis stawia na maksymalizację zasięgu

W ub.r. spółka Sto2, właściciel serwisu Pyszne.pl do zamawiania jedzenia z restauracji, zanotowała 37 mln zł wpływów sprzedażowych netto (wobec 17,64 mln zł rok wcześniej), a jej strata netto wzrosła z 37,64 do 47,63 mln zł. Firma podkreśla, że zgodnie ze strategię jej właściciela Takeaway.com ma jak najszybciej zmaksymalizować swój zasięg, więc bardzo dużo wydaje na marketing.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy sprzedażowe Sto2 zwiększyły się w skali roku z 17,64 do 37 mln zł, czyli o 109,7 proc. Firma zarabia na prowizjach z zamówień dań w serwisie Pyszne.pl agregującym oferty z ok. 6 tys. restauracji i innych punktów gastronomicznych. W sprawozdaniu finansowym nie podano szczegółowych danych liczbie czy średniej wartości zamówień na stronie.

Jednocześnie koszty operacyjne firmy zwiększyły się z 54,34 do 82,85 mln zł, a więc o 52,5 proc. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki określone jako pozostałe koszty rodzajowe, które wzrosły z 39,44 do 59,29 mln zł. Większość z tego to nakłady marketingowe. Serwis Pyszne.pl jest mocno reklamowany, przede wszystkim w telewizji, internecie oraz na outdoorze.

Z kolei wydatki na usługi obce zwiększyły się z 8,15 do 12,7 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,98 do 4,94 mln zł. W firmie w ub.r. pracowało średnio 86 osób. Spółka mocno zwiększa zatrudnienie, na koniec ub.r. miała już 109 pracowników.

„Maksymalizacja zasięgu w możliwie najkrótszym czasie”

W konsekwencji strata właściciela Pyszne.pl zwiększyła się z roku na rok z 36,69 do 45,85 mln zł, strata operacyjna - z 36,61 do 46,17 mln zł, a strata netto - z 37,64 do 47,63 mln zł.

- Starta operacyjna jest konsekwencją strategii przyjętej przez udziałowców, która zakłada maksymalizację zasięgu działania Spółki w możliwie najkrótszym czasie - napisano w sprawozdaniu z działalności Sto2. Zaznaczono, że w ub.r. strata netto firmy wzrosła o 27 proc., podczas gdy w 2016 roku zwiększyła się o 124 proc.

Z powodu dużych strat kapitał firmy na koniec ub.r. wynosił -56,77 mln zł, wobec -45,37 mln zł rok wcześniej. Straty z wcześniejszych lat zwiększyły się w skali roku z 23,74 do 61,88 mln zł, a zobowiązania długoterminowe wobec jednostek powiązanych - z 47,43 do 48,94 mln zł. Kapitał rezerwowy spółki zwiększono w ub.r. 10,24 do 36,9 mln zł dzięki wpłatom od jej właściciela.

100 proc. udziałów firmy należy do spółki yd. yourdelivery związanej z Takeaway.com.

Jeśli chodzi o transakcje z jednostkami powiązanymi, to firma kupiła od Takeaway.com towary i usługi za 8,29 mln zł netto, a od yd. Yourdelivery - za 1,73 mln zł.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele