PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną opartą na logo i haśle „Łączy nas piłka”. Przygotowała ją agencja SaltPepper Brand Design.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nowe logo Polskiego Związku Piłki Nożnej ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość. – Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment, by odświeżyć znak PZPN tak, by stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów – uzasadnia zmianę prezes związku Grzegorz Lato. Ponadto trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.

grafika

Według Piotra Gołosa, dyrektora departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations PZPN-u, nowe logo ma nawiązywać do takich wartości, jak dynamizm, otwartość i profesjonalizm. – Symbolika orła jako pierwiastek narodowy była elementem obowiązkowym, a kolory nawiązują do poprzedniego logo – opisuje. Znakowi graficznemu towarzyszy nowe hasło PZPN-u: „Łączy nas piłka”. – Nowe logo to efekt kilkumiesięcznych prac, poprzedzonych szeregiem badań marketingowych, które przysporzyły nam wiele ciekawych wniosków. Zmiana logotypu ma służyć również naprawie wizerunku związku i odzyskania zaufania społecznego – podkreśla Piotr Gołos. Logotypy zaprojektowała agencja SaltPepper Brand Design, która wygrała rozpoczęty jesienią ub.r. konkurs zorganizowany przez PZPN (więcej na ten temat). O kosztach przedsięwzięcia przedstawiciele związku nie chcieli rozmawiać. – To tajemnica handlowa. Oczywiście pewne koszty ponieśliśmy, ale damy sobie radę – zamknął temat Lato.

Poprzez nową, bardziej atrakcyjną oprawę rozgrywek i innych produktów PZPN chce budować ich wartość marketingową. Nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski. 

grafika

Nowe logo w najbliższych czasie pojawi się we wszystkich materiałach korporacyjnych PZPN-u. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter. W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.

grafika

– Dotychczas funkcjonowało wiele znaków, często różniących się kolorystyką i stylem. Zdarzało się, że logotypy rozgrywek nie były kojarzone z ich organizatorem. Utrzymanie logotypów we wspólnej stylistyce będzie bardziej atrakcyjne dla kibiców, sponsorów i mediów – argumentuje Grzegorz Lato.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"