„Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze” w akcji edukacyjnej PZU (wideo)

PZU zaczęło kolejną kampanię społeczną mającą na celu ograniczenie wypadków z udziałem uczniów. W ramach akcji, prowadzonej pod hasłem „Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze”, ubezpieczyciel rozda uczniom - szkół podstawowych z klas I-III - 1,6 miliona odblasków z wbudowaną migającą lampką.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Akcja jest rekcją na statystyki, według których w ub.r. w Polsce 911 dzieci poruszających się pieszo po drogach ucierpiało w wypadkach. Jednocześnie przy słabej widoczności i bez posiadania elementów odblaskowych pieszy jest widoczny na drodze w światłach mijania samochodu z odległości zaledwie 20-30 metrów. Przy prędkości 90 km/h, kierowca pokonuje 25 metrów na sekundę i może nie mieć możliwości reakcji widząc pojawiającego się pieszego. Za to jeśli pieszy wyposażony jest w element odblaskowy, odbijający światła samochodu, kierowca spostrzeże go już z odległości 130-150 metrów.

- „Akcja Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze” ma na celu edukowanie w zakresie bezpieczeństwa nie tylko najmłodszych, lecz także ich rodziców oraz nauczycieli. W ramach akcji, której motywem przewodnim są popularne wśród dzieci „Niestraszki”, przygotowaliśmy kampanię pod patronatem Minister Edukacji Narodowej z działaniami przeznaczonymi dla każdej z tych grup. Akcja swoim zasięgiem obejmie zarówno szkoły publiczne, jak i prywatne - łącznie blisko 14 tys. placówek - mówi Magdalena Kicińska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu w PZU.

grafika

- Jeśli jesteśmy widoczni na drodze, stajemy się znacznie bardziej bezpieczni. Wystarczy przypiąć odblask do plecaka szkolnego lub założyć na rękę. Taka mała rzecz - odblask, w pewnych sytuacjach może okazać się bezcenna i uchronić dziecko przed wypadkiem - mówi Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie. - Jako firma odpowiedzialna społecznie od wielu lat uświadamiamy Polakom, jak istotne jest ich bezpieczeństwo. Dzięki akcji „Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze” chcemy realnie zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym z udziałem najmłodszych - dodaje Paweł Surówka, prezes PZU.

 

W ramach akcji na stronie Niestraszki.pzu.pl dostępne są materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców oraz konkurs rysunkowy z nagrodami (potrwa od 3 do 30 września). Przygotowano też teledysk (emitowany w stacji Nickelodeon), który pokazuje, jak dzieci bezpiecznie zachowują się na drodze. Z kolei dzięki współpracy z NaviExpert kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej z 14 tys. szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą w swojej nawigacji komunikat, by zwolnili, odczytywany głosem dziecka

Ponadto kampania obejmuje spot telewizyjny oraz współpracę z youtuberami popularnymi wśród dzieci (m.in. Milo Mazurem, Hejka tu Lenka czy Cookie Mint).

Akcja została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"