W opinii Rady Etyki PR stopniowe niwelowanie różnic między pracą specjalistów public relations a innymi dziedzinami komunikacji marketingowej pogłębia "rozmywanie pojęcia public relations, mieszanie z innymi formami komunikacji, zacierają się różnice między PR a promocją, różnymi rodzajami reklamy, czy nawet między PR i działaniami CSR – wyliczanymi obok siebie w indeksie narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej".
Należy pamiętać, że dziedziny te nieodłącznie związane są z aktywnością w sferze przedsiębiorczości i życia społecznego i choć korzystają z podobnych, lub nawet takich samych kanałów komunikacji, różnią się celami, i metodami działań jak i funkcjami, jakie winny pełnić w organizacjach - czytamy w dokumencie.
Rada Etyki Public Relations zwraca uwagę, że opisywane zatarcie różnic między pracą PR-owców a innych specjalistów może prowadzić do "destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych, takich jak: zaufanie, wiarygodność, szacunek dla odbiorcy".

- W efekcie będzie to generować negatywne zjawiska w sferze społecznej i rynkowej, zaburzać mechanizmy gospodarcze, powodować erozję odpowiedzialnych działań gwarantujących rozwój społeczeństwa - pisze Rada Etyki PR.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rada-etyki-pr-apel-przestrzeganie-standardow-etycznych-w-komunikacji-w-sieci ##
PR ma być profesjonalny i transparentny
Organ apeluje do wszystkich pracowników branży public relations o profesjonalizm i transparentność w codziennej aktywności zawodowej.
- W przypadku komercyjnej współpracy z agencjami reklamowymi, marketerami, influencerami czy blogerami wszelki charakter takiej działalności powinien być zawsze wyraźnie zaznaczony tak, by jakiekolwiek grupy adresatów nie były wprowadzane w błąd i nie miały poczucia bycia manipulowanymi - zwraca uwagę Rada Etyki PR.

- Rada Etyki PR zwraca się z apelem do wszystkich firm PR i organizacji oferujących usługi z obszaru komunikowania, by w swojej autoprezentacji w przejrzysty sposób rozdzielały (…) usługi public relations od innych oferowanych przez siebie usług z zakresu komunikacji, w tym komunikacji marketingowej - podsumowuje organizacja w swoim oświadczeniu.











