Złota nagroda dla najlepszej organizacji samoregulacyjnej roku 2015 została przyznana Radzie Reklamy przez EASA Alliance - organizację skupiającą 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych, reprezentujących reklamodawców, agencje reklamowe oraz media. Nagroda przyznawana jest za osiągnięcia w zakresie działań na rzecz tworzenia i nadzorowania najwyższych standardów komunikacji marketingowej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiekszosc-skarg-na-reklamy-dotyczy-stereotypow-plci-ballerina-najbardziej-oprotestowana ##
Jury jednogłośnie wybrało system samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci jako najlepszy przykład współpracy administracji publicznej, środowiska reklamowego oraz nadawców na rzecz zapewnienia najwyższych standardów komunikacji marketingowej.

Nagrodzony system samoregulacji powstał z Polskiej Federacji Producentów Żywności, Rady Reklamy, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz polskich nadawców telewizyjnych. System funkcjonuje w ramach Kodeksu Etyki Reklamy oraz porozumienia nadawców w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 lat. Zgodnie z porozumieniem, audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat nie mogą towarzyszyć reklamy artykułów spożywczych i napojów, które nie spełniają zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, Kryteriów Żywieniowych, stanowiących załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-spozywcza-chce-ograniczyc-reklamowanie-zywnosci-skierowanej-do-dzieci ##
Porozumienie zostało podpisane przez wszystkich największych nadawców audycji telewizyjnych - ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland, The Walt Disney Company Polska ATM Rozrywka, TV Republika, Superstacja, TVS i TTV - którzy od stycznia 2015 roku wymagają od reklamodawców złożenia pisemnego oświadczenia o zgodności reklamowanego produktu lub wskazania sponsorskiego z kryteriami żywieniowymi.

Polska jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym system samoregulacji w dziedzinie reklamy został oparty na Kryteriach Żywieniowych, zaakceptowanych przez niezależną instytucję jaką jest Instytut Żywności i Żywienia. Kryteria żywieniowe uwzględniają wymagania diety polskich dzieci i są dostosowane do lokalnych potrzeb i uwarunkowań.
Samoregulacja reklamodawców funkcjonuje w ramach szerokiego porozumienia 21 największych reklamodawców branży spożywczej - EU Pledge. Zgodnie z wynikami ostatniego monitoringu, EU Pledge jest przestrzegany w ponad 98 proc. przypadków wszystkich przekazów reklamowych skierowanych do dzieci.











