Radio Maryja jest nadawcą społecznym, dlatego nie może emitować reklam. Tymczasem KRRiT otrzymała skargę od jednego ze słuchaczy, który twierdził, że w audycji „Głos z Krakowa” nadanej przez rozgłośnię 16 października 2013 roku znalazł się ukryty przekaz handlowy.
KRRiT poddała program analizie. Wykazała ona, “że sformułowania użyte w audycji poświęconej jubileuszowi 21 lat działalności miesięcznika nauczycieli i wychowawców katolickich pt. „Wychowawca” stanowiły bezpośrednią zachętę do jego zakupu” - Podczas audycji rozmawiano o możliwości prenumeraty miesięcznika, cenie oraz wyraźnie zachęcano do jego zakupu. W rozumieniu art. 4 pkt 20 ustawy o radiofonii i telewizji treści te stanowiły ukryty przekaz handlowy - napisała Krajowa Rada w komunikacie.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-trwam-musi-zaplacic-50-tys-zl-kary-za-aprobate-dla-podpalenia-teczy ##

Regulator stwierdził, że “nadawca za pośrednictwem audycji miał zamiar osiągnąć skutek reklamowy” a także, iż “możliwe było wprowadzenie słuchaczy w błąd co do charakteru przekazu, gdyż audycja promująca czasopismo i zachęcająca do jego zakupu, mogła zostać odebrana jako obiektywna informacja, niezawierająca w swej treści przekazów handlowych”.
Krajowa Rada nałożyła na Radio Maryja karę w wysokości 13 tys. zł. Jej wysokość została określona na podstawie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia, możliwości finansowych nadawcy, a także dotychczasowej jego działalności.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-trwam-przegrala-w-sadzie-nie-zaplaci-mniej-za-koncesje ##
Poprzednia kara za emisję ukrytych przekazów handlowych w wysokości 30 tys. zł została nałożona przez KRRiT na Radio Maryja w kwietniu br. Wówczas regulatorowi nie spodobały się nadane 20 września ub.r. wystąpienia szefa rozgłośni o. Tadeusza Rydzyka, w których opowiadał o Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej, m.in. o kierunkach, jakie oferuje ta uczelnia (więcej na ten temat).

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od czerwca do sierpnia 2014 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).











