Radio wciąż popularniejsze od streamingu muzyki

Streaming stanowi coraz popularniejszy sposób słuchania muzyki, ale cały czas najchętniej wykorzystywane jest do tego radio.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Z badania Edison Research przeprowadzonego w maju 2016 r. na grupie ponad 8,5 tys. konsumentów z USA w wieku minimum 13 lat wynika, że 44 proc. czasu poświęcanego przez nich na słuchanie muzyki przypada na radio AM/FM.

Następne w kolejności są: muzyka zakupiona (w tym płyty CD i cyfrowe pliki) oraz streaming. Te dwa formaty odpowiadają kolejno za 18 proc. i 17 proc. czasu przeznaczanego na muzykę.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku urządzeń wykorzystywanych do słuchania muzyki. Na pierwszym miejscu znalazły się radioodbiorniki (41 proc.), które wyprzedziły urządzenia mobilne (23 proc.) oraz pecety (16 proc.).

grafika

Przy wciąż dominującej pozycji jaką ma radio, szybko rośnie popularność streamingu muzyki. Z danych International Federation of the Phonographic Industry wynika, że w 2015 roku subskrybentami tego typu usług było na całym świecie 68 milionów osób, w porównaniu do 41 milionów w roku 2014.

grafika
mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji